Live

Navă cu 22 de marinari români, reținută în Franța pentru neplata salariilor și condiții de muncă proaste

Data publicării:

O navă sub pavilion Panama, cu 22 de navigatori români la bord, a fost reţinută în Franţa pentru neplata salariilor şi pentru lipsa condiţiilor de viață şi de muncă la bord. Armatorii navei fac demersuri pentru plata salariilor şi repatrierea echipajului, scrie News.ro.

Sindicatul Liber al Navigatorilor (SLN) a anunţat că nava St Elias sub pavilion Panama a fost reţinută în portul Lorient din Franţa pe motiv că la bord sunt încălcate condiţiile convenţiei MLC 2006. La bord sunt 22 de navigatori români care au reclamat mai multe luni de neplată şi lipsa condiţiilor de muncă şi viaţă la bord. În data de 2 iulie nava a fost inspectată de Port State Control şi de Inspectorul ITF din Franţa, iar în urma controlului nava a fost reţinută.

„Conform cu surse apropiate navigatorilor de la bord, condiţiile de muncă şi viaţă la bord sunt inumane şi inacceptabile. Armatorii navei acum fac demersuri rapide pentru plata salariilor şi repatrierea echipajului impuse de autorităţi în urma plângerilor navigatorilor de la bord şi îndreptarea problemelor găsite la bord. Mai sunt navigatori români debarcaţi care au de primit sume de bani promise că vor fi plătite imediat ce vor ajunge acasă, promisiuni neonorate însă până la această dată”, au precizat reprezentanţii Sindicatului Liber al Navigatorilor.

ITF Franţa colaborează cu Sindicatul Liber al Navigatorilor şi ITF România pentru rezolvarea tuturor problemelor de neplată a navigatorilor, în măsura în care aceştia pun la dispoziţie documentele necesare care să ateste sumele de bani care sunt de primit, a precizat sursa citată. SLN a menţionat că la această navă navigatorii de la bord au înlocuit alţi navigatori care au fost debarcaţi fără plata salariilor la zi.

Sindicatul Liber al Navigatorilor atrage atenția personalului navigant român că ar trebui evitate navele cu probleme de neplată. În caz de neplată a salariilor pentru o perioadă care depăşeşte  două luni, navigatorii trebuie să se adreseze organizaţiilor din care fac parte sau să facă plângere la administraţia pavilionului navei şi clubul de asigurare al navei, în conformitate cu prevederile convenţiei MLC 2006. Asigurarea acoperă cel mult patru luni salariu neplătit şi costul cu repatrierea navigatorilor.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Opt condamnări în Franţa legate de uciderea unui profesor care a arătat în clasă o caricatură a Profetului Mohamed

„Curajul ei a mișcat lumea întreagă”. Gisele Pelicot, omagiată de președintele Macron și alți politicieni, la finalul procesului

Rusia încearcă să racoleze influenceri folosind tactici ca la alegerile din Moldova și România, acuză guvernul francez

Fostul președinte francez Nicolas Sarkozy, condamnat definitiv pentru corupţie şi trafic de influenţă

Partenerii noștri