Motocicliști vs șoferi: Lista reproșurilor
Numărul răniţilor în accidente în care sunt implicaţi motociclişti e în creştere. Un astfel de eveniment are loc în fiecare zi în România. Iar în timp ce şoferii şi motociclişti îşi fac reproşuri unii altora, poliţiştii spun că vina e împărţită, iar cauzele sunt aceleaşi: viteza excesivă şi depăşirile neregulamentare.
Țepe pe internet cu anvelope de iarnă. Cum vă puteți feri de ofertele-capcană
Șoferii care conduc agresiv pot fi reclamați online începând de astăzi
Șoferul elvețian autointitulat „nepotul lui Dracula” a fost arestat preventiv
Un polițist sare din mașină și lovește cu pumnii și picioarele un șofer
Momentul în care mai mulți șoferi ridică bariera cu mâna și traversează calea ferată
Explicațiile ministrului Sănătății despre testele antidrog
Ciolacu susține OUG antidrog
Un șofer a scăpat controlul mașinii și s-a izbit de un indicator în zona unde tocmai fusese instalat un limitator inteligent de viteză
Șofer filmat pe contrasens pe autostrada Sibiu-Cluj
Motociclistul din imagini a fost la câteva secunde de moarte. Din cauza neatenţiei, dar şi a şoferului care circula cu o viteză mult prea mare. O combinaţie periculoasă, care poate provoca oricând un accident.
Motociclist: Avem un șofer în fața noastrț care este ușor indecis. A pus semnal stânga. S-a răzgândit. A rămas pe prima bandă pentru că a vazut că înaintează. Asta îmi dă mie un semnal că este ușor agitat și că ar trebui să fiu cu atenție sporită față de el.
Motociclist: Aici sunt ambii conducători auto cu ochii în telefoane.
Şi şoferii, şi motocliştii au multe să-şi reproşeze unii altora.
Sorin Ene, pilot: Viteza extraordinar de mare cu care motocicliștii circulă, atât în orașe, în localități, cat și în afara acestora, la viteză mare, timpul de reacție este extraordinar de scurt.
Mihai Cioca, motociclist: Uită că și noi existăm în trafic. Uită să se asigure. Nu se uită în oglindă.
Sorin Ene, pilot: Unii se distrează pe segmentele de drum virajate, pe curbe. Ceea ce văd la televizor, la motocicliștii profeșioniști doresc și ei să pună în practică și aici fac referire la abordarea virajelor cu un unghi de înclinare extraordinar de mare, adică să atingă asfaltul cu genunchiul.
Mihai Cioca, motociclist: Din taxi, clientul supărat că stă de foarte mult timp la semafor se dă jos din mașină. Nervos, cu ochii în telefon, deschide portiera, a dat cu noi de pământ.
Sorin Ene, pilot: Asistăm la acele liniuțe care se fac între semafoare și pe porțiunile drepte în orașe.
Mihai Cioca, motociclist: Să arunce din mașină sticle. Senzația este extraordinară atunci când calci o astfel de sticlă, bubuie. Motocicleta îți fuge de sub picioare.
Disputa, care pare fără final, e arbitrată de poliţişti.
Georgian Drăgan, purtător de cuvânt al IGPR: În anul 2017, la nivel naţional au fost înregistrate 345 de accidente rutiere grave în care au fost implicaţi motociclişti. Dintre acestea, 188 au fost produse din vinovăţia principală a conducătorului de motocicletă. Dacă Vorbim de cauze generatoare, aici putem vorbi de viteză neadaptată sau viteză excesivă, precum şi depăşire neregulamentară.
Cele mai frecvente cauze sunt viteza excesivă şi depăşirile neregulamentare. Greşeli care înseamnă vieţi pierdute sau distruse - 44 de oameni au murit şi 319 au fost răniţi anul trecut, în accidente în care au fost implicaţi motociclişti. Numărul oamenilor mutilaţi în astfel de accidente a crescut cu 20% faţă de 2016.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News