Capcana din coletele comandate online
Atenţie la cumpărăturile online, când vreţi o haină sau o pereche nouă de încălţăminte! În ultimul timp, din ce în ce mai multe persoane, care au comandat produse, aparent de firmă, s-au trezit cu falsuri, atunci când au deschis coletul. Nici nu este greu, să cazi în capcana comercianţilor virtuali, explică producătorii de articole vestimentare: preţurile practicate de magazinele online, se apropie de cele din magazinele cu produse originale, pentru a nu trezi vreo suspiciune.
CNP pentru cumpărături online. Achizițiile scumpe ale românilor pe internet ar putea fi verificate de Fisc
Percheziții DNA la Direcția Vamală București
Percheziții la Brigitte și Florin Pastramă
Românii, în topul europenilor păcăliți
Black Friday în pandemie. Românii au doborât orice estimare
Un șofer polonez circula cu TIR-ul pe contrasens, pe A1
Un mal de pământ s-a prăbușit peste patru muncitori
Telemedicină cu scandal. Șase aparate de radiologie noi zac nefolosite în spitalele din Bihor
Postul Crăciunului, ținut cu bunătăți făcute în casă
Nu trece zi ca la frontieră să nu fie descoperit un TIR burduşit cu haine şi încălţăminte contrafăcute. Anul acesta deja a fost confiscata de trei ori mai multe produse falsificate decât anul trecut.
Produsele contrafăcute care ajung pe piețele din România sunt fabricate în China sau în Turcia. Ajung în ţara noastră fie pe mare, fie pe la granița cu Bulgaria.
Alexandra Popescu, purtător de cuvânt Poliţia de Frontieră: Sunt descoperite de către poliţiştii de frontieră ascunse în autocare, în calele acestora de obicei, în camioane sau autoutilitare. Posesorii bunurilor de cele mai multe ori declară faptul că nu cunoşeau faptul că bunurile sunt contrafăcute şi că le cumpărau pentru a le comercializa, pentru a le face cadou sau ei nu sunt adevăraţii posesori ai bunurilor.
În urmă cu două săptămâni, Garda de Coastă a descoperit un container plin cu încălţăminte contrafăcută din China, în valoare de 950.000 de lei. Toată marfa a fost confiscată. In ciuda eforturilor autoritatilor, sute de mii de articole trec neobservate şi ajung la vânzare.
Cel mai uşor, ele sunt comercializate pe internet - acolo unde clientul nu vede marfa înainte să o cumpere.
Maria Moiş, jurnalist Digi24: Această pereche de încălţăminte, aparent de firmă, a fost comandată online. Avea un preţ redus cu 30%. Când am deschis cutia am avut o surpriză, mirosea a plastic, încălămintea nu era din piele, aşa cum era descriera iniţială a produsului.
Elena Stoica, preşedinta Asociaţiei Confecţionerilor din România: În ultima perioadă au înţeles şi cei care sunt aşa zişi internauţi, care vând, că trebuie să folosească preţul corect, preţul de vânzare adevărat al brandurilor şi deja aici cu preţul este o capcană.
Anul acesta au fost depuse deja aproape 5.000 de plângeri la Protecţia Consumatorului de către clienţi nemulţumiţi după ce au cumpărat articole vestimentare de pe internet. Dar numărul celor păcăliţi este mult mai mare, atrag atenţia specialiştii: nu toţi clienţii fac plângeri, se mulţumesc că pot returna gratuit coletul şi îşi pot recupera banii. Producătorii de haine spun că sunt anumite indicii care ne pot ajuta să deosebim o replică de un produs original.
Elena Stoica, preşedinta Asociaţiei Confecţionerilor din România: Deţinătorii brandurilor au semne de identificare care nu pot fi reproduse. Pe emblema cu compoziţia care se află la interiorul produselor acolo se găseşte un fir care este aproape invizibil, fir metalic pe care dacă nu îl găseşti sfatul meu este să fie returnat.
Şi totuşi, unele persoane aleg să cumpere produse din pieţe şi magazine deşi ştiu că sunt contrafăcute. Motivul: preţul mult mai mic. Un costum sport de firmă poate ajunge până la câteva mii de lei. Cel contrafăcut poate fi însă cumpărat cu doar câteva sute.
Autorităţile atrag atenţia că articolele vestimentare contrafăcute pot avea şi riscuri pentru sănătate.
Citește și: Din interior I România „fake”. Ţara hainelor contrafăcute
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News