Bombe dermatologice, la liber pe internet
Mare atenţie de unde cumpăraţi produse cosmetice! Internetul dă peste margini în această perioadă de creme şi parfumuri, aparent de firmă, la preţuri foarte bune. În spatele acestor oferte atrăgătoare stau însă şarlatani care vând produse contrafăcute, atrag atenţia specialiştii. Iar folosirea lor poate provoca reacţii alergice, avertizează dermatologii.
Percheziții DNA la Direcția Vamală București
Percheziții la Brigitte și Florin Pastramă
Românii, în topul europenilor păcăliți
Klaus Iohannis amână desemnarea premierului. „Coaliția pro-europeană continuă negocierile. Sunt optimist”
George Simion a mers la Palatul Cotroceni, pentru consultări, dar a anunțat că nu intră: „AUR nu recunoaște legitimitatea lui Iohannis”
Consultări la Palatul Cotroceni. Coaliția a stat sub 20 de minute. Partidele extremiste AUR, POT și SOS au refuzat să meargă
Ploi și lapoviță, în aproape toată țara. Meteorologii anunță și temperaturi de până la -15°
Elena Lasconi, după consultările cu Iohannis: „Am fost să îi transmitem că mandatul lui s-a încheiat şi că trebuie să-şi dea demisia”
Circul continuă în Parlament: Becali spune cum a făcut facultatea fără prezență. Șoșoacă jignește jurnaliștii. AUR îl atacă pe Iohannis
Simona Fîrtat, director companie industrie cosmetică: Într-un produs contrafăcut nu ştim niciodată ce e înăuntru, ele seamănă foarte mult cu produsul original, dar nu ştii dacă înăuntru, într-adevăr, este formula pe care noi am gândit-o, sau dacă înăuntru găseşti ingredientele afişate pe cutie.
Simona Fîrtat este director în cea mai mare companie din lume din industria cosmeticelor, filiala română. În ultimul timp, spune ea, se confruntă cu un fenomen: din ce în ce mai multe produse brănduite cu însemnele companiei ajung pe internet, în special pe rețele sociale.
Cumpărător online: Am cumpărat de pe un site nişte geluri de duş. Nu aveau nicio treabă cu originalul pe care îl aveam în baie. Eticheta era total diferită, mirosul la fel, diferit, consistenţa diferită.
Sunt clienţi păcăliţi, care au avut mult de tras după ce şi-au tratat pielea cu cosmeticele nepotrivite. Au cerut explicaţii firmei de pe etichetă. Nu era un fals, era însă un produs concepurt pentru o altă piaţă.
Simona Fîrtat, director companie industrie cosmetică: Populaţia din Asia are alte nevoi ale părului şi tenului, noi dezvoltăm produse care targetează acele nevoi.
Puţini ştiu însă acest lucru şi se încred în ofertele de pe internet ale unor particulari, disapuşi să vândă la jumptate de preţ.
Reporter: În legătură cu serul? E original, e ce trebuie?
Comerciant: Da! Sunt produse originale, sunt aduse din afară.
Simona Fîrtat, director companie industrie cosmetică: Este foarte greu să îţi dai seama de diferenţe, uneori chiar şi noi avem probleme atunci când întâlnim produse contrafăcute.
În pieţe, se vând chiar produse cosmetice fără listă de ingrediente, situaţie periculoasă pentru cei cu alergii ştiute.
-Au şi o listă de ingrediente creioanele astea? Că am o alergie.
-Nu au.
-Sau o cutiuţă, ceva?
-Nu.
-Deci nu scrie şi în română pe ele? Dar sunt bune?
-Da, sunt bune, că se vând.
Ana Grigorescu, medic dermatolog: Pacientele au venit cu dermatite de contact, uneori pacientele rămân cu o sensibilitate care poate dura chiar luni de zile.
România a pierdut anul trecut din cauza cosmeticelor contrafăcute şi vândute pe piaţa neagră 94 de milioane de euro. Cu 50% mai mult faţă de anul 2016, arată datele Oficiului European pentru Proprietate Intelectuală.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News