Orban, luat prin surprindere de o cerere a ministrului Educaţiei: Nu mi se pare normal să ne trezim cu ordonanţe despre care habar n-am
Premierul Ludovic Orbean le-a transmis, vineri, miniștrilor că nu mai acceptă introducerea ordonanțelor de urgență pe ordinea de zi a Guvernului dacă proiectele nu sunt discutate anterior cu el. ”Nu mi se pare normal ca, pe nepusă masă, să ne trezim cu ordonanțe despre care habar nu am”, a spus el.
Moș Crăciun, folosit ca amenințare în educația copiilor. Ce spun psihologii despre această metodă
Ludovic Orban: Democrația în România aproape nu mai există. Decizia CCR calcă în picioare voința exprimată de cetățenii români
Paradoxul din Educație: Performanță în învățământul de stat gratuit, cu bani din donații
Care este legătura dintre studii și nivelul de trai
Ciucă, despre retragerea lui Orban din cursa pentru Cotroceni: Mie îmi pare foarte rău
Momentul în care Ludovic Orban își anunță retragerea din cursa pentru Cotroceni
Bullying-ul începe încă de la grădiniță. Unul din cinci preșcolari este victima răutăților colegilor. „Copiii învață prin imitație”
Legiștii critică OUG antidrog
20% dintre tinerii români nici nu învață, nici nu muncesc
”Vă spun de acum - nu mai accept introducerea pe ordinea de zi a niciunei ordonanțe de urgență pe care nu o discutați în prelabil cu mine. Nu mi se pare normal ca, pe nepusă masă, să ne trezim cu două ordonanțe despre care habar nu am. Să nu mai spun că sunt subiecte care trebuiau discutate anterior”, a spus Ludovic Orban în ședința de vineri a Guvernului.
Replica premierului a venit după ce ministrul Educației, Monica Anisie a cerut introducerea pe ordinea de suplimentară a ședinței a două ordonanțe de urgență.
Una dintre ordonanţe se referă amânarea cu patru ani a evaluării transdisciplinare la clasa a 8-a din cauza faptului că ”procesul de predare – învățare – evaluare nu s-a realizat transdisciplinar”. Proiectul de OUG prevede și menținerea acreditării școlilor doctorale, în absența evaluării acestora de către ARACIS.
OUG pentru prorogarea termenelor referitoare la evaluarea naţională şi bacalaureat, în sensul ca admiterea la liceu să se realizeze pentru elevii care sunt acum în clasa a şaptea să se realizeze după modelul actual, nu după programa transdisciplinară pe care elevii nu au parcurs-o. Se prevede să se proroge termenul pntru evaluarea şcolilor doctorale, ARACIS nu a realizat o metodologie. Dacă nu facem asta, din 1 ianuarie 2020, şcolile doctorale se blochează", a precizat Anisie.
Pe 6 decembrie, ministrul Monica Anisie declarase că, dacă nu va trece în Parlament iniţiativa privind amânarea evaluării naţionale transdisciplinare, Ministerul Educaţiei va iniţia ordonanţă de urgenţă în acest sens.
Redactare G.M.
Surse: Mediafax, Digi24
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News