Video O porțiune dintr-un deal alunecă spre autostrada Sebeș-Turda. E aceeași zonă unde pământul a mai luat-o la vale de câteva ori
O nouă alunecare masivă de teren a început să prindă contur pe Sebeș-Turda. Este zona de după nodul rutier de la Alba Iulia Nord, în care pământul a mai luat-o la vale de câteva ori și unde constructorul italian lucrează chiar și acum la remedierea unor surpări.
Podul suspendat peste Dunăre a fost redeschis circulației pe sensul Tulcea - Brăila
CNAIR va implementa sistemul 2+1 pe „Drumul morții” - DN2
Întregul asfalt de pe podul de la Brăila ar putea fi înlocuit
Noi probleme pe podul de la Brăila
VIDEO Podul peste Dunăre de la Brăila are deja primele probleme: „Asfaltul s-a lăsat și a fugit”
"Gândiți-vă la un camion cu 22 de tone de azotat care stă în soare"
Transalpina se redeschide
Ce se întâmplă pe șantierul Golden-Gate-ului peste Dunăre
Corupție la compania de drumuri. Director arestat la vânătoare
Anul trecut, tot din cauza unor alunecări, autostrada a trebuit să fie demolată și reconstruită pe o porțiune. Până cum toate reparațiile s-au făcut pe cheltuiala constructorului.
Problemele cu alunecările de teren sunt cauzate de solul argilos și au apărut și în perioada de construcție, dar și după ce traficul rutier s-a deschis.
Acum este afectat un lot de 17 km, realizat de constructorul italian Impresa Pizzarotti.
Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, a declarat la Digi24 că autostrada a fost cu probleme în mare parte din cauza constructorului, dar că de data aceasta nu e vina lui, deoarece este vorba despre o alunecare a dealului.
Potrivit lui Șerbănescu, s-au făcut studii de fezabilitate și un proiect tehnic, dar asta e în afara părții autostrăzii.
"Deocamdată nu e o problemă gravă care să pună în pericol autostrada. Dacă va apărea un risc, constructorul trebuie să ia măsuri.
Chiar dacă autostrada va ieși din garanție, pentru tot ce ține de structura drumului, constructorul e obligat să ia măsuri 50 de ani.
La deschiderea autostrăzii, am obligat constructorul să monitorizeze acest versant și dacă sunt situații de risc să intervină. Constructorul monitorizează zona, noi monitorizăm constructorul.
Cauza principală și la această alunecare de teren e că a plouat mult în zonă și solul s-a destabilizat. Constructorul trebuie să vină cu un sistem de drenaj", a declarat Șerbănescu.
Editor : G.M.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News