O învățătoare a găsit o soluție inedită pentru a-i ajuta și pe elevi, și pe părinții care trec prin depresie și frici în urma pandemiei
Pandemia a creat în rândul elevilor angoase, anxietăți, deficit de atenție și chiar dezechilibre psihice, a spus la Digi24 ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Pentru a atenua aceste efecte și pentru a-i ajuta pe părinți să gestioneze mai bine relația cu propriii copii, o învățătoare din București a organizat o ședință online cu un psiholog. Rezultatele pozitive nu au întârziat să apară.
Cum luptă școala și părinții cu fenomenul social media. „Cum să dai vina pe copii?!”
„Superman challenge” face noi victime în țară. Ce este și care pot fi consecințele
Numărul profesorilor pensionari la catedră, în creștere în ultimii ani
Paradoxul din Educație: Performanță în învățământul de stat gratuit, cu bani din donații
Primarul din Constanța cere controale în 5 școli, pentru a verifica vizele de flotant
Cum învață zeci de copii din Gorj în săli de clasă cu calorifere reci
Scandal în Gorj, după ce un primar a suspendat transportul elevilor cu microbuzele școlare
Propunere a Ministerului: Elevii să-și schimbe locul în bancă în fiecare modul școlar
Tânăr prins în flagrant în timp ce vindea droguri în fața unei școli din Timișoara. Ce au găsit polițiștii în mașina suspectului
Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației: "Această perioadă în care nu s-a putut merge la școală cu prezență fizică a generat angoase, anxietăți, a generat deficit de atenție, a generat dezechilibre psihice".
Cea mai afectată categorie de elevi a fost cea din clasa pregătitoare.
Steliana Văcaru, părinte: "N-a mai socializat, nu a mai putut merge în parc, nu s-a mai întâlnit cu prietenii, nu a mai venit nimeni în vizită. Perioada în care a făcut online nici atât nu i-a plăcut. Ea voia la școală, cu doamna, cu copiii".
Andra Ene, părinte: "O stare de agitație continuă, lipsa prietenilor, lipsa timpului petrecut cu prietenii, faptul că am fost restricționați și am ieșit afară cu porția. Au fost mai multe situații cu tensiuni".
Restricțiile impuse de pandemie nu au fost pe placul copiilor.
Paul, elev în clasa pregătitoare: "Mi-am dorit să treacă pandemia, să stăm fără măști, să putem să ne vizităm mai des. Și să stăm mai mult afară".
Amalia, elevă în clasa pregătitoare: "Să mă joc cu prietenii și să merg în parc mai des".
Ioana, elevă în clasa pregătitoare: "Mi-aș dori foarte mult să dispară foarte repede pandemia".
Învățătoarea Simona Spirescu de la Școala Ferdinand I din București are o experiență de 25 de ani. A observat comportamentul schimbat al acestei generații, așa că a decis să-i ducă pe părinți la psiholog.
Simona Spirescu, învățătoare la Școala Ferdinand I: "Două ore, am dat o întâlnire online, părinții au intrat în număr destul de mare. Din gura unui specialist să audă că totul este o normalitate a vremurilor pe care le trăim, atunci cumva s-au simțit în siguranță".
Mihaela Dinu, psiholog: "Mult de lucru a fost cu părinții, ca la rândul lor să poată liniști, echilibra copiii și să fie alături de ei în momentul în care au trăit o paletă de emoții".
Simona Spirescu, învățătoare la Școala Ferdinand I: "Copiii s-au concentrat mai mult, i-am văzut mai liniștiți. Nu mai aveau aceleași temeri că nu reușesc să facă o sarcină, că rămân cumva în urmă. A fost totul cumva mai așezat".
Învățătoarea va continua ședințele la psiholog, pentru a-i ajuta pe părinți să gestioneze mai bine relația cu copiii.
Editor : G.M.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News