Live

Leonardo Del Vecchio, al doilea cel mai bogat italian și proprietarul Ray-Ban, a murit la vârsta de 87 de ani

Data actualizării: Data publicării:
Leonardo Del Vecchio ocupa locul al doilea în topul celor mai bogaţi oameni din Italia. Foto: Profimedia Images

Leonardo Del Vecchio, fondatorul producătorului de ochelari Luxottica şi totodată posesorul celei de-a doua averi ca importanţă din Italia, a murit la Milano la vârsta de 87 de ani, a anunţat luni o sursă din mediul industrial, confirmând informaţii apărute în presa italiană, relatează AFP.

Antreprenorul era internat de mai multe săptămâni în secţia de terapie intensivă a Spitalului San Raffaele din Milano, potrivit agenţiei de presă AGI.

"Del Vecchio a fost un mare italian. Povestea lui, de la orfelinat la conducerea unui imperiu comercial, pare a fi o poveste desprinsă din alte timpuri. Însă este un exemplu pentru zilele noastre şi pentru mâine", a declarat pe Twitter comisarul european pentru Economie, Paolo Gentiloni.

Leonardo Del Vecchio ocupa locul al doilea în topul celor mai bogaţi oameni din Italia cu o avere estimată în luna aprilie de revista Forbes la 27,3 miliarde de dolari, notează Agerpres.

El prezida încă gigantul din industria opticii EssilorLuxottica, creat în 2018 în urma fuziunii dintre compania sa Luxottica şi grupul francez Essilor. EssilorLuxottica este primul distribuitor mondial de ochelari, care deţine celebrul brand Ray-Ban, având peste 180.000 de angajaţi şi peste 7.000 de puncte de vânzare.

Potrivit Reuters, una dintre companiile magnatului italian, Delfin, este cel mai mare acţionar în grupul financiar Mediobanca şi deţine 10% din acţiunile celei mai mari companii de asigurări din Italia, Generali.

Născut pe 22 mai 1935 în capitala lombardă, într-o familie săracă, Leonardo Del Vecchio a trăit pentru o perioadă într-un orfelinat, a lucrat de la vârsta de 14 ani în timp ce-şi continua studiile, apoi s-a angajat ca muncitor într-o mică fabrică specializată în producţia de ochelari, aminteşte AFP.

În 1961, a înfiinţat Luxottica, pe atunci o modestă companie care producea componente şi accesorii pentru industria optică. Zece ani mai târziu, marca şi-a prezentat colecţia de debut, iar în 1974 s-a lansat în distribuţia şi vânzarea en detail.

În 1990, Luxottica a fost cotată la Bursa din New York. Leonardo Del Vecchio şi-a multiplicat apoi contractele de licenţă cu companii din industria modei - precum Chanel, Prada şi Versace - şi a achiziţionat brandul Ray-Ban.

Cu ocazia celei de-a 80-a aniversări a lui, magnatul italian a oferit 140.000 de acţiuni Luxottica angajaţilor italieni ai acestei companii, în valoare de 9 milioane de euro. "Ei sunt adevăraţii artizani ai succesului companiei noastre", declara cu acea ocazie Leonardo Del Vecchio.

Miliardarul italian a avut şase copii din trei căsătorii.

Editor : M.D.B.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

„Ne-a costat un miliard de euro și a ajuns adăpost de câini”. Centrele de migranți deschise de Italia în Albania sunt goale

Celebra Fontana di Trevi s-a redeschis pentru public, după trei luni de restaurare

VIDEO Imagini revoltătoare în Italia: Primul gol marcat de strănepotul lui Mussolini în Serie B a fost sărbătorit cu salutul nazist

Pariul riscant pe care Giorgia Meloni l-a pierdut. Cum a încercat Italia să se apropie de regimul lui Bashar al-Assad

Partenerii noștri