Cum arată simulatorul unde se antrenează piloţii de Boeing 737. Ipoteze în cazul catastrofei aviatice din Etiopia
Catastrofa aviatică din Etiopia în care au pierit 157 de oameni le ridică experţilor multe semne de întrebare legate de eficienţa tehnologiei instalate pe vârful de lance al Boeing, modelul 737 MAX. Cu atât mai mult cu cât eroarea unui senzor este luată serios în calcul de specialişti. Digi24 a filmat într-un simulator special unde se antrenează piloţii de Boeing 737.
Un avion de luptă s-a prăbușit în Rusia după ce a atacat cu rachete teritoriul ucrainean. Imagini cu aeronava cuprinsă de flăcări
Un avion militar rusesc s-a prăbușit cu 15 persoane la bord. Nu există supraviețuitori
Un avion plin cu pasageri a pierdut o parte din trenul de aterizare
Momentul în care un avion mic se prăbușește violent pe o plajă din California
Cel mai mare mister din istoria aviației a fost rezolvat
Accident aviatic în Giurgiu, soldat cu 2 morți
Manevre riscante înainte de accidentul de avion de la Colibița
Avion de agrement prăbușit în lacul Colibița
Un tânăr a furat un avion și apoi l-a prăbușit
Cristian Popa, jurnalist Digi24: Aeronava Boeing 737 MAX a fost produsă în SUA. Primul zbor demonstrativ a fost făcut în ianuarie 2016. la un an distanță, în 2017, aeronava era gata de vânzare, iar până în momentul de față au fost vândute aproape 500 de exemplare.
În paralel cu evoluția tehnologiei, școlile de pregătire pentru piloţi pun frecvent comandanţii la încercare.
George Barbu, director general al Școlii superioare de aviație: Piloții sunt verificați foarte minuțios de două ori pe an în cadrul unui simulator unde reproduc tot felul de cazuri speciale care pot apărea în cazul unui zbor care nu decurge normal - incendiu, o cedare de motor, cedare cu ambele motoare, givraj, cădere a indicațiilor, să nu mai aibă avionică.
Cristian Popa, jurnalist Digi24: O posibilă variantă care a dus la catastrofa din Ethiopia, analizată de specialiști în momentul de față, se referă la o eroare a senzorului care măsoară unghiul de incidență al avionului.
Este foarte posibil, spun experții în aviație, ca în momentul în care a fost raportată erorea de către senzor, să fi înregistrat în mod fals că avionul ia altitudine, deși este posibil ca avionul să se fi deplasat liniar. Atunci ar fi intervenit corecția care nu a lăsat intrarea pe funcția manuală și preluarea controlul de către pilot a aeronavei. Astfel se face că, pentru a regla această diferență, senzorul ar fi trimis avionul în picaj.
În anchetă, pe lângă datele înregistrate de cutiile negre, anchetatorii vor ţine cont şi de rapoartele întocmite de piloţi în cazul altor deficienţe pe timpul zborului cu o astfel de aeronavă.
George Barbu, director general al Școlii superioare de aviație: Cu cât avionul este mai mare și apar mai multe sisteme, cu atât există riscul să apară mai multe defecțiuni.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News