Live

Accidentul feroviar din Teleorman. Directorul CFR Călători: Dacă mecanicul dormea era mai bine, frâna sistemul de siguranţă

Data actualizării: Data publicării:
Accident feroviar în Teleorman. FOTO: ISU Teleorman

Directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, spune că mecanicul trenului de călători implicat în accidentul din Teleorman a făcut „o depăşire controlată” când a intrat pe culoarea roşie a semnalului de cale ferată. El a explicat la Euronews că, dacă mecanicul ar fi adormit, trenul ar fi fost frânat de sistemul de siguranță.

„Mecanicul de locomotivă a depăşit controlat semnalul pe culoarea roşie. De ce a făcut treaba asta va da explicaţii comisiei de anchetă. Eu am discutat cu mecanicul, ştiu despre ce e treaba, dar, mai departe, nu pot să spun deocamdată. Când a văzut că nu i se face cale liberă şi a observat trenul de marfă în faţă, a frânat total trenul. Din frână, se vede că impactul dintre locomotivă şi ultimul vagon din trenul de marfă, nu are nimic nici locomotiva, nici ultimul vagon de marfă. Evenimentul este de gravitate maximă, numai că, din fericire, consecinţele au fost, cel puţin în prima fază, mici”, a spus Preoteasa.

„Deci a lovit vagonul de marfă, vagonul de marfă a creat o undă de şoc, dat fiind că trenul de marfă are mai largă cupla de legare şi tampoanele şi a ridicat puţin penultimul vagon din tren. Mecanicul de la trenul de marfă a constatat impactul, a zis că a avut un şoc şi a văzut că creşte viteza de la 8 la 10 kilometri, dar nu a oprit trenul şi a continuat să meargă, ceea ce pe un macaz şi o curbă care au intrat în circulaţie acolo, a făcut să ridice şi să se aducă vagoanele în starea în care le-aţi văzut.

Distanţa dintre locul impactului şi locul în care aţi văzut vagoanele răsturnate este de aproape un kilometru. Deci nu a fost din şocul şi din tamponarea cu locomotiva de la CFR Călători tot ce s-a văzut, cum arată vagoanele de marfă”, a adăugat el.

„Când mecanicul a constatat că distanţa dintre el şi trenul de marfă este atât de mică încât a frânat total, şocul a fost destul de mare. Nu au fost răniţi din cauza impactului cu trenul de marfă. Răniţii au apărut în momentul când el a frânat brusc. Lumea era în somn, patru dimineaţa, nu se protejau cu nimic şi doi dintre ei am înţeles că s-au lovit de nişte bare. La ora actuală am înţeles că nu mai e nimeni în spital”, a mai spus Preoteasa.

„Dacă mecanicul dormea, era mai bine, că îl frâna sistemul de siguranţă. Or el a depăşit controlat. Deci exclud somnul sau socializare, pentru că el a depăşit controlat semnalul. Dacă dormea, din punct de vedere al impactului, se frâna pe loc şi nu ajungeam la acest caz. Deci dacă dormea, era mai bine decât să depăşească controlat semnalul”, a adăugat el.

Luni dimineața, trenul accelerat care circula pe ruta Arad-București Nord a depășit semnalul „oprire” și a ajuns din urmă un tren de marfă care transporta mașini și l-a lovit violent, ceea ce a provocat deraierea ultimelor trei vagoane ale marfarului.

12 persoane au fost rănite în urma impactului, patru dintre ele fiind transportate la spital. Celelalte opt au fost asistate medical la fața locului.

În trenul de pasageri erau 280 de persoane. 200 dintre ele au fost duse cu microbuze ale ISU Teleorman către stația Roșiori, iar de acolo au urcat în alt tren care să le ducă la destinație.

Editor : M.B.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Nord-coreenii răniți în Kursk și spitalizați în Moscova se numără cu vagoanele de tren. „Ieri a fost unul cu 100, azi sunt 120”

Europa, acaparată de greve de călătorie. Pe ce aeroporturi vor fi afectate zborurile și ce trenuri vor avea întârzieri 

Un șef de tren a obligat un ofițer rus să-și plătească bagajul suplimentar. Acum va fi trimis pe front, drept pedeapsă

Traficul feroviar, blocat 4 ore la Balota din cauza locomotivei trenului IRN 79 Arad - București. Întârzieri de până la 240 de minute

Partenerii noștri