Semnal de alarmă privind abandonul școlar. Profesor: Dacă socotim și ecranele negre ne-am speria și mai mult. Până la urmă, cui predăm?
Numărul elevilor care abandonează școală crește de la un an la altul. E concluzia îngrijorătoare a unei analize făcute de Ministerul Educației. Cei mai mulți copii care renunță la educație înainte de vreme sunt din clasele primare sau gimnaziale, iar situația cea mai gravă este în mediul rural, unde, pe parcursul a opt ani de studiu din cele două cicluri un sfert dintre elevi abandonează. Profesorul Marcel Bartic a declarat la Digi24 că situația aceasta este o consecință a faptul că școala românească nu răspunde nevoilor elevului.
Cum luptă școala și părinții cu fenomenul social media. „Cum să dai vina pe copii?!”
„Superman challenge” face noi victime în țară. Ce este și care pot fi consecințele
Numărul profesorilor pensionari la catedră, în creștere în ultimii ani
Paradoxul din Educație: Performanță în învățământul de stat gratuit, cu bani din donații
Primarul din Constanța cere controale în 5 școli, pentru a verifica vizele de flotant
Cum învață zeci de copii din Gorj în săli de clasă cu calorifere reci
Scandal în Gorj, după ce un primar a suspendat transportul elevilor cu microbuzele școlare
Propunere a Ministerului: Elevii să-și schimbe locul în bancă în fiecare modul școlar
Tânăr prins în flagrant în timp ce vindea droguri în fața unei școli din Timișoara. Ce au găsit polițiștii în mașina suspectului
"Cum să abandoneze un copil de ciclul primar școală? Sunt convins că ține și de situația socială. Sunt părinți care nu-și mai permit școală româneasca. Școala de stat a început să fie foarte scumpă pentru copiii din mediul rural, deși e gratuită.
Faptul că e o industrie paralelă a mediațiilor spune foarte multe.
Școala românească e cu totul depășită de ce ar trebui să ofere copiilor.
Problema inechității este foarte gravă, o problemă pe care o rezolvăm din pix prin rapoarte, dar care în realitate nu rezolva nimic", a spus profesorul.
El a subliniat că prioritatea absolută dincolo de orice filosofie educațională ar trebui să fie căutarea modalităților de a-i ajuta efectiv pe cei câteva sute de mii de copii, pentru a-i aduce la școală și a-i păstra acolo.
"Trebuie să ai grijă de copiii aceia, să te asiguri că pot veni la coală, că îi putem ajută și că putem avea măcar condiții minimale care să nu ii pună în situația să scoată bani din buzunar. Cei mai mulți nu își mai permit școală românească", a spus profesorul.
Referindu-se la situația devenită și mai critică în pandemie, Mircea Bartic a afirmat că elevii din mediul rural au fost aproape în imposibilitatea de a accesa orice act educațional.
"Noi vorbim doar de cei înregistrați, care oficial nu au mai participat la cursuri.
Mai sunt și acele ecrane negre, să le punem tot la abandon. Un ecran negru în timpul orelor online e tot abandon școlar, nu toți o fac din dezinteres, dar efectiv, școală nu răspunde cu nimic nevoilor lor.
Dacă punem la socoteală și ecranele negre s-ar putea să ne speriem și mai mult.
Ar trebui să ne punem un semn serios de întrebare: ce mai face școală românească, cu cine, cui predăm?
Acum dictează un formalism îngrozitor, din pix, pe hârtie, totul sună minunat. Dar, în fapt, noi nu mai știm cu cine lucrăm, avem o mâna de copii care răspund și ridică mâna la ore, restul sunt absenți", a explicat profesorul.
Editor : Georgiana Marina
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News