Notele mărite după recorectare, sursă de frustrări și revoltă pentru unii părinți. Petiție a celor care nu au depus contestație
Rezultatele Evaluării Naționale sunt o sursă de frustrări și revoltă pentru multi copii și părinți. Cu toții se întreabă care este motivul pentru care unii elevi au primit note mărite chiar și cu 4 puncte în urma contestațiilor. Reprezentanții Ministerului Educației și Cercetării spun că nu mai pot modifica notele finale de anul acesta, dar au în plan pregătirea mai bună a cadrelor didactice care verifică lucrările.
Lucrări la Bacalaureat corectate de patru ori au primit patru note diferite
Ce vor păți profesorii care au corectat greșit la examenele naționale
Șase elevi de liceu, olimpici la Matematică, îi vor pregăti gratuit pe colegii lor pentru Evaluarea Națională
Cod roșu de vreme extremă în România. Când va lovi viscolul
„Ne așteptăm la episoade mai severe” de iarnă. Vortexul polar și ciclonul Bert, explicate de climatologi
Ciolacu, criză de furie
Paradoxul din Educație: Performanță în învățământul de stat gratuit, cu bani din donații
Repartitoarele de căldură vor fi obligatorii de la 1 ianuarie 2025
Care este legătura dintre studii și nivelul de trai
Un elev din Sectorul 5 a înaintat cu peste două mii de poziții în clasamentul din București în urma contestaţiei.
Mama unui elev: În momentul în care copilul a venit acasă am făcut un calcul la ce notă ar fi trebuit să primească în urma Evaluării Naționale și la ambele materii ar fi trebuit să ia peste 9. A primit 8.90 la Română, 8.80 la Matematică. În urma contestației nota i-a crescut la Română de la 8.90 la 9.55, adică 65 de sutimi diferență. Și la Matematica de la 8.80 la 9.10. Noi am trecut o săptămână printr-o tensiune psihică incredibilă pentru că totuși aceste două mii de poziții reduceau șansa să intre la un liceu bun și mi se pare nedrept ca un copil care a învățat și a muncit, să nu primească șansa la un liceu bun, pentru că un profesor nu a știut sau nu a avut chef să corecteze corespunzător.
La Brașov, părinții au fost suprinşi de diferențe de peste 3 puncte obținute de absolvenții care au făcut contestații. 14 lucrări au fost admise cu o notă mai mare cu peste un punct față de cea de la evaluarea inițială.
Mama unui elev din Brașov: Ne întrebăm cum au fost corectate, dacă au fost bine corectate prima oară sau a doua oară, în ce județe au fost corectate aceste lucrări. Adică, până la urmă am avut dreptul să depunem contestație, fiecare nu a depus cu gândul că s-ar putea să i se scadă. S-ar putea să i se pună, dar sutimi, nicidecum puncte, iar asta îi clasează pe alții mult mai sus decât pe un copil care nu a avut curajul să depună o contestație. Este o petiție pe care mai mulți părinți au semnat-o în numele lor și au depus-o la Inspectoratul Județean.
Secretar de stat MEC: Putem să reevaluăm lucrările în urma unor petiții, dar nota copiilor nu se schimbă
Inspectoratul Școlar Județean Brașov a anunțat că „a transmis Comisiei Naționale de Evaluare Națională o informare și că a trimis petiția Ministrului Educației și Cercetării.
Luminita Barcari, secretar de stat, Ministerul Educației: Putem să reevaluăm lucrările în urma unor petiții, dar nota copiilor nu se schimbă, nu e prevazută în metodologie o astfel de situație. Trebuie să recunoaștem că în fiecare an apar astfel de situații și de aceea, comisiile județene, cât și comisia națională pot decide reevaluarea națională. Ideea este că la Limba Română exista și un grad de subiectivism al evaluatorului, ne gândim că ar trebui o formare mult mai serioasă pentru cadrele didactice, probabil că foarte mulți au venit pentru prima dată la evaluarea lucrărilor. Neavând experiență, probabil se pot face și greșeli, dar noi trebuie să luăm masuri. Am înțeles că la Brașov. Bănuiesc că la evaluarea inițială au uitat să ia în calcul anumite aspecte din lucrare. E de luat în calcul și o greșeală de trecere a notei în aplicația electronică.
Modificări după contestații
În urma contestaţiilor, procentul celor cu medii mai mari sau egale cu 5 a ajuns la 76,2. A crescut, de asemenea, şi numărul candidaţilor cu media generală de 10: de la 839 la 892.
76,2% dintre elevii care au dat Evaluarea Națională 2020 au obținut medii peste 5, procentaj în creștere după rezolvarea contestaţiilor, arată centralizarea făcută de Ministerul Educaţiei.
Conform datelor obţinute în urma reevaluării lucrărilor contestate, proporţia candidaţilor cu medii mai mari sau egale cu 5 este de 76,2% (122.252 de candidaţi), ceea ce înseamnă o creştere a acestui număr faţă de rezultatele iniţiale, arată MEC într-un comunicat citat de Agerpres. A crescut, de asemenea, şi numărul candidaţilor cu media generală de 10: de la 839 la 892 (aproape dublu faţă de anul trecut: 459).
La proba de Limba şi literatura română, 135.242 de candidaţi (84%) au încheiat examenul cu note mai mari sau egale cu 5 şi iar dintre aceştia, 4.699 de candidaţi au obţinut nota 10.
La Matematică, 112.721 de candidaţi (70,2%) au primit note mai mari sau egale cu 5; dintre aceştia, 3.335 au avut nota 10.
La Limba şi literatura maternă, 8.898 (93,1%) de candidaţi au primit note mai mari sau egale cu 5 iar 143 de candidaţi au obţinut nota 10.
Au fost depuse 15.275 de contestaţii, mai puţine decât în ultimii doi ani (21.509 contestaţii - 2019, 23.761 contestaţii – 2018).
Rata de participare la evaluarea naţională a fost de 93%: 160.468 de candidaţi prezenţi (dintr-un total de 172.531 de candidaţi înscrişi). Şapte elevi au fost eliminaţi din cauza unor tentative de fraudă, lucrările acestora fiind notate cu 1.
Editor web: Liviu Cojan
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News