Jurnal pentru copii. Profesoara care îşi adaptează stilul de predare în funcţie de abilitățile elevilor
Liliana Grigoriu este un profesor care îşi adaptează stilul de predare în funcţie de abilitatile elevilor. Cu cei de clasa a şasea, face lecţii de fizică distractivă, ca să nu le piardă atenţia şi îi învaţă cum să gândească logic. Cu cei care se pregătesc de examene, lucrează separat, si se asigură că vor intra unde îşi doresc. Şi, în tot acest timp, este prietena elevilor care simt nevoia să îşi deschidă sufletul în faţa ei. Un nou episod din seria „Profesori pentru viitor”, duminică, de la ora 09:30, la Jurnal pentru copii.
Paradoxul din Educație: Performanță în învățământul de stat gratuit, cu bani din donații
Care este legătura dintre studii și nivelul de trai
Bullying-ul începe încă de la grădiniță. Unul din cinci preșcolari este victima răutăților colegilor. „Copiii învață prin imitație”
20% dintre tinerii români nici nu învață, nici nu muncesc
Cum a ajuns Estonia să depășească chiar și Finlanda la testele PISA
O profesoară din Focșani, în topul celor mai buni profesori din lume
Greva generală în școli continuă
De ce fac profesorii grevă acum
Profesor: Suntem în cod violet. Unde am ratat atât de mult învățământul?
Liliana Grigoriu, profesoară de fizică: Ce observi că se întâmplă?
Elev: Că a ieşit un spaţiu vid şi a intrat apa.
Aşa ar trebui să arate o oră de fizică, dacă programa s-ar concentra pe abilităţile elevilor şi nu pe cunoştinţele acumulate. În România anului 2019, însă, exerciţiile practice nu prea îşi fac loc prin materia sufocată de informaţii. În nebuloasa sistemului românesc de învăţământ, Liliana Grigoriu încearcă să facă lucrurile altfel, să dea sens materiei pe care o predă.
Liliana Grigoriu, profesoară de fizică: Eşti obligat să parcurgi o anumită materie, să faci nişte probleme. Ceea ce poţi să faci este să completezi ora cu nişte lucruri care sunt de interes pentru ei, adică să le presari cu foarte multe exemple din viaţa de zi cu zi.
Tudor, elev: Orele de fizică mi se par în primul rând foarte uşoare.
George, elev: Sunt foarte distractive deoarece doamna, la fiecare sfârşit de oră, ne mai face câte un experiment să înţelegem fizica mult mai uşor decât am învăţa teoreme, formule.
Liliana Grigoriu, profesoară de fizică: Din păcate, cerinţele legate de laborator sunt minime. Poate cel care merge la olimpiadă are nevoie mai mult de laborator, dar un copil care merge la un examen de admitere, unde pune cruciuliţe, bifează răspunsuri, programa cu laboratorul nu îl ajută foarte tare.
Profesorul ar trebui să fie o figură de referinţă în viaţa unui elev, iar Liliana Grigoriu este un astfel de dascăl.
Liliana Grigoriu, profesoară de fizică: Cineva mă întreba cum trebuie să fii ca să vrei să fii profesor. Şi eu i-am spus să nu fii răzbunător, să nu te gândeşti în fiecare moment să îl terorizezi pe elev, să fii autoritară cu forţă.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News