Live

100 de nave așteaptă în Marea Neagră, în rada Sulina, să intre pe Dunăre. Unele dintre ele stau și 64 de zile

Data actualizării: Data publicării:
Nave pe Marea Neagră. FOTO: Profimedia Images

Aproximativ 100 de nave aşteaptă în Marea Neagră, în apropiere de bara Sulina, să intre pe Dunărea maritimă pentru a ajunge în porturile fluviale şi a prelua produse pentru alte state. Cel mai lung timp de aşteptare al unei nave este de 64 de zile.

Directorul Căpităniei Zonale Tulcea, căpitanul şef Dan Ichim, a declarat, că pe lângă cele 96 de nave care aşteaptă în apele teritoriale româneşti ale Mării Negre să intre pe canalul Sulina, alte 14 nave aşteaptă să intre pe canalul Bîstroe.

"Cel mai mare timp de aşteptare pentru o navă în apele româneşti ale Mării Negre pentru a intra pe Dunărea maritimă este de 64 de zile.

Nu toate navele care aşteaptă în rada Sulina au contracte pentru a ajunge în porturile dunărene. Sunt multe care aşteaptă o comandă în sensul acesta. Cele care sunt contractate aşteaptă maximum 10 zile", a precizat Ichim pentru Agerpres.

El a mai spus că prioritate la intrarea pe canalul Sulina au navele încărcate cu mărfuri perisabile, cu produse petroliere şi navele cu ajutoare umanitare.

"La nivelul dispeceratului central al Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos din Galaţi funcţionează un comandament care stabileşte ordinea de intrare a navelor din mare în Dunăre. La acest comandament sunt trimise solicitările pentru o navă sau alta ale încărcătorilor şi descărcătorilor de nave din porturi, în funcţie de marfa pe care o au în port şi de disponibilităţile de a o încărca sau descărca, în ideea de a fluidiza traficul şi de a reduce timpii de aşteptare.

Gândiţi-vă ce ar însemna o navă care nu are marfa pregătită să stea să ocupe dana, să ocupe locul de ancoraj în ideea că îi va sosi marfa într-un timp care nu se cunoaşte", a menţionat directorul Căpităniei Zonale Tulcea.

Potrivit acestuia, capacitatea de operare a porturilor dunărene este limitată. "Degeaba introducem multe nave, dacă nu pot fi încărcate decât foarte puţine, din cauza posibilităţilor limitate ale porturilor de a încărca sau descărca produse. Dacă am fi dat curs tuturor solicitărilor primite, Dunărea s-ar fi blocat şi nu s-ar fi putut trece printre nave", a precizat Dan Ichim.

Editor : G.M.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

„Dezastru ecologic”. Putin spune că 40% din țițeiul transporat de petrolierele scufundate în zona Krasnodar s-a vărsat în Marea Neagră

Când ar putea fi gata cablul submarin de mare tensiune prin Marea Neagră care va lega UE de Azerbaidjan. Anunțul președintelui Aliyev

Un petrolier rusesc s-a rupt în două în timpul unei furtuni în Marea Neagră. „A avut loc o deversare de produse petroliere”

Cum răstălmăcește ambasada rusă un comunicat MapN despre pericolele la adresa României. Studiu de caz: minele din Marea Neagră

Partenerii noștri