Oradea-Sântandrei, primul drum construit de la zero de o zonă metropolitană din România. Investiția este de 9 milioane de lei
Oradea se leagă de comunele învecinate cu drumuri construite de la zero. Astăzi a fost inaugurată o astfel de legătură cu o localitate în care, în ultimii zece ani, s-au mutat mii de orădeni. Lung de 3 kilometri și jumătate, drumul are și piste de biciclete și a presupus și contrucția unui pod cu o lungime de 28 de metri peste pârâul Peța. Valoarea investiției este de 9 milioane de lei, iar banii au fost asigurați din bugetele celor două localități.
Drum reparat înainte de inaugurare. „Ca la noi!”
„Boala” grea a românului: vrea să fie proprietar.
Plăcile de beton de pe un drum din Gorj s-au ridicat din cauza căldurii
Un nou drum expres se deschide în România peste cinci zile
Valoarea investiției în fabrica de pulberi
Limitatoare de viteză, montate ilegal pe un drum neasfaltat
Un drum din județul Vâlcea a fost rupt de viitură
Imagini incredibile pe un drum proaspăt asfaltat, dar plin de gropi
Revenirea la viață a Cetății Ineu. Monumentul va fi reabilitat cu cinci milioane de euro, bani europeni
Drumul pe două benzi are o lungime de 3 kilometri și jumătate, din care 1,9 sunt pe teritoriul Oradei, iar 1,59 km pe teritoriul comunei Sântandrei. Conform contractului, șoseaua trebuia să fie gata în luna februarie a anului viitor, dar a fost finalizată cu două luni mai devreme.
"La nivel de țară din perspectiva managementului public este primul proiect de infrastructură publică, conectivitate rutieră, executat de o asociație tip zonă metropolitană în România. Din perspectiva implementării contractului termenul de finalizare, deși era prevăzut pentru februarie 2019, constructorul în colaborare cu proiectantul a reușit să finalizeze această lucrare mult mai devreme", a explicat Adrian Foghiș, de la Zona Metropolitană Oradea.
"Pentru comuna Sântandrei este foarte bine, având în vedere ce s-a întâmplat din punct de vedere urbanistic în ultimii ani, ceea ce a dus la creșterea numărului populației în Sântandrei și în localitățile învecinate. Va fi o alternativă la DJ 797, deocamdată destinată traficului ușor", a declarat Ioan Mărcuș, primarul comunei Sântandrei.
Legătura rutieră dintre Oradea și comuna învecinată va fi îmbunătățită odată cu construirea unui pasaj care va subtraversa calea ferată din zonă. Totodată, o altă investiție care va fluidiza traficul va fi construirea unei șosele de centură a Sântandreiului.
"Lucrăm la un pasaj rutier care să subtraverseze calea ferată sau centura municipiului Oradea sau cu acces direct de pe Strada Meșteșugarilor sau Cazaban. Urmează ca până în primăvară proiectanții să ne spună care este soluția optimă. Ne propunem să începem aceste lucrări la pasajul subteran în 2020", a anunțat Ilie Bolojan, primarul Oradei.
Proiectul de conectare rutieră a municipiului cu localitățile limitrofe va continua anul viitor cu alte două comune.
"Sper că în anii următori, împreună cu celelalte primării, vom realiza celelalte proiecte. Primul este cel cu Oșorheiul, care ar trebui să se termine în toamna anului viitor, urmează cel cu Paleul și împreună cu Zona Metropolitană sper să extindem aceste proiecte de conectare mai bună a orașului la localitățile din zona metropolitană", a precizat primarul Ilie Bolojan.
Zona Metropolitană Oradea a fost înființată în 2005 prin asocierea dintre municipiul reședință de județ și comunele limitrofe, la care s-au mai adăugat ulterior și alte unități administrativ teritoriale. Cele 12 localități au ca scop comun, printre altele, creșterea calității vieții și îmbunătățirea conectivității rutiere în zona metropolitană Oradea.
Reporter: Andrada Rește
Operator: Ticu Gheorghiță
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News