Noi promisiuni de la CNAIR | Lucrările la craterele de pe DN76 se vor relua în 2019
Se fac noi promisiuni pentru Drumul Național 76, șoseaua care de 11 ani se află în reabilitare. Șeful companiei naționale de drumuri a dat asigurări că anul viitor vor reîncepe lucrările la drumul care leagă Oradea de Deva. Însă șoferii nu mai cred în declarațiile autorităților: în ultimul deceniu promisiunile primite nu s-au concretizat, iar refacerea DN76 s-a transformat în cea mai lentă lucrare din istoria Bihorului.
Podul suspendat peste Dunăre a fost redeschis circulației pe sensul Tulcea - Brăila
CNAIR va implementa sistemul 2+1 pe „Drumul morții” - DN2
În cât timp vor putea începe lucrările la Planșeul Unirii. Anunțul lui Nicușor Dan
Cel mai mare parc construit în ultimii 30 de ani în București-Ilfov stă închis la 4 ani de la startul lucrărilor
Întregul asfalt de pe podul de la Brăila ar putea fi înlocuit
Noi probleme pe podul de la Brăila
Statul la stat. Brăila își așteaptă bazinul olimpic
VIDEO Podul peste Dunăre de la Brăila are deja primele probleme: „Asfaltul s-a lăsat și a fugit”
"Gândiți-vă la un camion cu 22 de tone de azotat care stă în soare"
Gropi, noroi și pietriș în loc de asfalt. Sunt condițiile de care au parte șoferii care circulă pe DN76, la limita dintre județele Bihor și Arad.
“Situația nu stă deloc bine nici la limita dintre județele Bihor și Arad. Aici sunt porțiuni cu pietriș, iar dacă nu sunteți atenți puteți derapa sau vă puteți lovi mașina din cauza gropilor acoperite cu un strat gros de mâzgă”, a relatat Bianca Firezar, jurnalist Digi24 Oradea.
“Ieri am pornit la drum și m-am întors, pentru că nici măcar nu erau plugurile pentru deszăpezire; așa că am fost nevoit să mă întorc din drum”, povestește un șofer.
Pe anumite porțiuni nu există nici măcar un strat de asfalt și se circulă în condiții foarte grele, lucru recunoscut și de directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Narcis Neaga a promis că anul viitor vor reîncepe lucrările pe un tronson de 33 kilometri între Ștei și localitatea arădeană Vârfuri, abandonat acum un an.
“Am circulat pe drumul acesta și nu e normal ca un drum național practic a ajuns un drum de pământ. Considerăm că la anul va fi rezolvat. Aceasta este mai mult decât o asumare”, susține directorul CNAIR.
“Promisiuni deșarte, că de vreo zece ani cât lucrează pe el ar trebui să fie gata, nu? Dezastru! Dezastru! Pe kilometri pe care a fost asfalt au rașchetat asfaltul și acum e dezastru”, este supărat un șofer.
“Vom vedea dacă se și țin de cuvânt, dar îmi pare rău! Așa ceva nu are voie să se întâmple, după părerea mea. Mai ales în halul ăsta”, consideră un șofer.
În decembrie 2017, CNAIR a reziliat contractul cu firmă orădeană care se ocupa de această porțiune de drum, pentru că lucrările nu au fost gata la timp.
“Sunt multe cauze, cauze contractuale, sunt conflicte între constructori, lucruri pe care noi, practic, nu le-am putut gestiona de la București. În momentul de față suntem în faza de contractare a celui care va executa lucrările”, a declarat Narcis Neaga, directorul CNAIR.
Modernizarea Drumului Național 76 a început acum 11 ani, iar termenul de finalizare a fost amânat de mai multe ori.
Reporter: Bianca Firezar
Operator: Gabor Szilagyi
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News