Live

Noi promisiuni de la CNAIR | Lucrările la craterele de pe DN76 se vor relua în 2019

Data actualizării: Data publicării:

Se fac noi promisiuni pentru Drumul Național 76, șoseaua care de 11 ani se află în reabilitare. Șeful companiei naționale de drumuri a dat asigurări că anul viitor vor reîncepe lucrările la drumul care leagă Oradea de Deva. Însă șoferii nu mai cred în declarațiile autorităților: în ultimul deceniu promisiunile primite nu s-au concretizat, iar refacerea DN76 s-a transformat în cea mai lentă lucrare din istoria Bihorului.

Gropi, noroi și pietriș în loc de asfalt. Sunt condițiile de care au parte șoferii care circulă pe DN76, la limita dintre județele Bihor și Arad.

“Situația nu stă deloc bine nici la limita dintre județele Bihor și Arad. Aici sunt porțiuni cu pietriș, iar dacă nu sunteți atenți puteți derapa sau vă puteți lovi mașina din cauza gropilor acoperite cu un strat gros de mâzgă”, a relatat Bianca Firezar, jurnalist Digi24 Oradea.

“Ieri am pornit la drum și m-am întors, pentru că nici măcar nu erau plugurile pentru deszăpezire; așa că am fost nevoit să mă întorc din drum”, povestește un șofer.

Pe anumite porțiuni nu există nici măcar un strat de asfalt și se circulă în condiții foarte grele, lucru recunoscut și de directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Narcis Neaga a promis că anul viitor vor reîncepe lucrările pe un tronson de 33 kilometri între Ștei și localitatea arădeană Vârfuri, abandonat acum un an.

“Am circulat pe drumul acesta și nu e normal ca un drum național practic a ajuns un drum de pământ. Considerăm că la anul va fi rezolvat. Aceasta este mai mult decât o asumare”, susține directorul CNAIR.

“Promisiuni deșarte, că de vreo zece ani cât lucrează pe el ar trebui să fie gata, nu? Dezastru! Dezastru! Pe kilometri pe care a fost asfalt au rașchetat asfaltul și acum e dezastru”, este supărat un șofer.

“Vom vedea dacă se și țin de cuvânt, dar îmi pare rău! Așa ceva nu are voie să se întâmple, după părerea mea. Mai ales în halul ăsta”, consideră un șofer.

În decembrie 2017, CNAIR a reziliat contractul cu firmă orădeană care se ocupa de această porțiune de drum, pentru că lucrările nu au fost gata la timp.

“Sunt multe cauze, cauze contractuale, sunt conflicte între constructori, lucruri pe care noi, practic, nu le-am putut gestiona de la București. În momentul de față suntem în faza de contractare a celui care va executa lucrările”, a declarat Narcis Neaga, directorul CNAIR.

Modernizarea Drumului Național 76 a început acum 11 ani, iar termenul de finalizare a fost amânat de mai multe ori.

Reporter: Bianca Firezar
Operator: Gabor Szilagyi

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Luni se deschide circulația pe segmentul Dumbrava – Mizil din autostrada A7

Azi se deschide circulaţia pe A7 între Buzău și Focşani

Câți kilometri de autostradă și drum expres are acum România, după deschiderea unei noi secțiuni din A1

Șeful CNAIR: Se fac ultimele pregătiri pentru deschiderea primilor 15,7 km din secţiunea 5 a autostrăzii Sibiu-Piteşti

Partenerii noștri