Live

Lucrări de mântuială, făcute pe bani publici şi neterminate nici după trei ani

Data publicării:

Lucrări de mântuială într-o localitate bihoreană, unde o firmă de construcţii nu a reuşit în mai bine de trei ani să asfalteze și să reabiliteze cinci kilometri de drum judeţean. Iar ce a făcut până acum, spun localnicii, reprezintă o demonstrație de nepăsare: şanţurile de scurgere sunt prea late, iar rigolele prea înalte. Din acest motiv, unii localnici se chinuie pur și simplu să intre în propriile curţi.

În 2015 autoritațile din Husasau de Tinca au câștigat un contract în valoare de peste 5 milioane de lei pentru asfaltarea unor străzi prin Programul Național de Dezvoltare Locală. Deși au trecut trei ani de atunci, lucrările nu au fost finalizate nici acum.

Și nu e singura problemă. În unele locuri, constructorul a realizat rigole de scurgere prea înalte și nu a amenajat podețe și cai de acces în curți. Iar de asfalt nici nu poate fi vorba.

"Nici nu putem intra înăuntru, nici maşinile vecinilor, toate au fost pe aici, pe stradă", spune o localnică.

"Am făcut acolo pod de scândură ca să pot să intru. Dar cu o căruţă sau cu ceva, nu se poate", a observat altă localnică.

"În faţa acestei gospodării, de exemplu, muncitorii au început să lucreze la rigolele de scurgere pe care le-au lăsat însă nefinalizate. Acum, din cauza peretelui de beton înalt, accesul cu maşina în curte este imposibil", a relatat Anca Deac, jurnalist Digi24 Oradea.

Localnicii spun că, pe lângă faptul că lucrările sunt făcute prost, muncitorii se mișcă foarte încet.

"Au venit oamenii, au lucrat cât au lucrat, cât a fost timpul ăla urât, au lucrat şi au plecat şi ne-au lăsat aşa."

Mihai Faur, primarul comunei Husasău de Tinca, recunoaşte că a întâmpinat probleme cu constructorul care dă acum asigurări că va termina lucrările: "Ne-a dat garanţie că în două luni de zile se va termina lucrarea. Eu sunt sceptic în privinţa asta, datorită faptului că văd cum se mişcă şi vin, n-au, cum v-am spus, oameni, au lucrări multe în altă parte. Îi mai ia de la noi doi, trei săptămâni, îi duce în altă parte, iar vin."

"- Condiţiile au fost destul de aspre, aţi văzut şi anul acesta, a plouat tot anul, iarna la minus 15 grade nu poţi să lucrezi, dar încercăm să le finalizăm în toamna asta.
"- E adevărat că nu aveţi suficienţi muncitori pe şantier?
- Ba am, am. Noi avem inginer care răspunde de lucrarea respectivă, care chiar lucrează", a explicat Dorel Ungur, patronul firmei de construcții.

Deși nu și-a îndeplinit obligaţiile din contractul aflat în derulare, aceeaşi firmă s-a mai înscris la o nouă licitaţie pentru asfaltarea altor străzi din comună.

Reporter: Anca Deac
Operator: Norbert Hegedus

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Drum reparat înainte de inaugurare. Povestea celor 13 kilometri de asfalt pe care ar fi trebuit să se circule de un an. „Ca la noi!”

Nicușor Dan anunță în cât timp vor putea începe lucrările la planșeul Unirii. „Deranjul de trafic nu o să fie foarte mare”

A fost emisă autorizaţia de construire pentru ultimul segment al autostrăzii de centură a Bucureștiului, unde nu începuseră lucrările

Coreea de Nord se separă „complet” de Coreea de Sud. Căile rutiere și feroviare vor fi blocate: „O măsură de autoapărare”

Partenerii noștri