"Fuge asfaltul!" Alunecări de teren, gropi şi denivelări pe DN76, cea mai lentă lucrare din Bihor
Drumul cu pagină de Facebook, DN76 Oradea - Deva, a devenit un exemplu al eșecului. Intrată în istoria județului drept cea mai lentă lucrare din zonă, șoseaua a cărei reabilitare a început acum 10 ani face cu greu față traficului și vremii. Unele porțiuni sunt pline de gropi și denivelări, în timp ce în altă zonă asfaltul s-a crăpat și a luat-o la vale. Iar ca tabloul să fie complet, birocrația a lăsat fără constructor un sector lung de 30 de kilometri.
Podul suspendat peste Dunăre a fost redeschis circulației pe sensul Tulcea - Brăila
CNAIR va implementa sistemul 2+1 pe „Drumul morții” - DN2
Întregul asfalt de pe podul de la Brăila ar putea fi înlocuit
Noi probleme pe podul de la Brăila
VIDEO Podul peste Dunăre de la Brăila are deja primele probleme: „Asfaltul s-a lăsat și a fugit”
"Gândiți-vă la un camion cu 22 de tone de azotat care stă în soare"
Transalpina se redeschide
Ce se întâmplă pe șantierul Golden-Gate-ului peste Dunăre
Corupție la compania de drumuri. Director arestat la vânătoare
La 50 de kilometri de Oradea, un segment din Drumul Național 76 arată ca după cutremur. Asfaltul s-a crăpat, iar șoseaua pare că vrea pur și simplu să o ia la vale. Deși locul este periculos pentru traficul auto, niciun indicator de avertizare nu a fost amplasat în zonă.
"La ieșirea din localitatea Răbăgani șoseaua este crăpată pe o porțiune de câteva zeci de metri, iar în această zonă se observă că asfaltul o ia deja încet la vale. Zona a devenit un pericol pentru șoferi, pentru că cei mai mulți încearcă să evite denivelările intrând pe contrasens", a relatat Bianca Firezar, jurnalist Digi24 Oradea.
"Nu-i făcut acostamentul jos, se lasă pământul", consideră un şofer.
"Fuge, fuge chiar de sus. E foarte alunecos terenul acolo, în partea aia", a observat un localnic.
"Nu e vorba despre alunecări de teren, sunt simple fisuri", susţin reprezentanţii Companiei de Drumuri, care dau asigurări că situaţia va fi remediată.
Probleme sunt și la limita dintre Bihorului cu județul Arad, unde drumul plin de noroi și gropi pune la încercare nervii șoferilor. Reabilitarea unei porțiuni de mai bine de 30 de kilometri nu poate fi terminată din cauza problemelor birocratice și a lipsei unui constructor. CNAIR a promis că va rezolva această situație în acest an, după o altă amânare a termenului.
Gropi și denivelări au apărut și pe alte porțiuni ale DN76.
"- În partea spre Oradea sunt încă, din Răbăgani înspre Oradea încă, din păcate, sunt.
- Gropi și...
- Da, gropi și denivelări, în general."
Lucrările la DN76 au început în 2007 și ar fi trebuit finalizate în trei ani, însă termenul a fost prelungit de mai multe ori.
Reporter: Bianca Firezar
Operator: Gabor Szilagyi
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News