50 de psihologi pentru 95.000 de elevi, în Bihor
Bătăile între elevi, bullyingul și indisciplina la ore sunt fenomene din ce în ce mai des întâlnite în școlile din România. În spatele acestor manifestări se regăsesc, de multe ori, problemele de acasă, lipsa de comunicare sau situația financiară. O spun psihologii, al căror număr este însă prea mic pentru a sta de vorbă cu toți elevii. În Bihor sunt 50 de astfel de terapeuți la aproximativ 95 de mii de școlari.
„Superman challenge” face noi victime în țară. Ce este și care pot fi consecințele
Numărul profesorilor pensionari la catedră, în creștere în ultimii ani
Paradoxul din Educație: Performanță în învățământul de stat gratuit, cu bani din donații
Primarul din Constanța cere controale în 5 școli, pentru a verifica vizele de flotant
Avarie majoră în Craiova. Peste 100.000 de oameni au rămas fără apă și căldură, în timp ce activitatea Uzinei Ford a fost sistată brusc
Cum învață zeci de copii din Gorj în săli de clasă cu calorifere reci
Scandal în Gorj, după ce un primar a suspendat transportul elevilor cu microbuzele școlare
Propunere a Ministerului: Elevii să-și schimbe locul în bancă în fiecare modul școlar
Situație aberantă într-o școală din Timiș. Deși există o clădire nouă, elevii fac cursuri în module
Liceul "Don Orione" din Oradea este un caz fericit. Elevii de aici beneficiază de consiliere pe tot parcursul anului școlar întrucât școala are un psiholog. Acesta îi întreabă dacă au vreo problemă, ce îi deranjează, dar și cum se înțeleg cu ceilalți colegi sau cu părinții. Specialistul încearcă să afle cât mai multe despre ei și să îi ghideze pe fiecare în parte.
"Psihologul este un liant între școală, părinți, elevi. Întotdeaua copiii nu se destănuie profesorului în totalitate, nu reușesc să le transmită ceea ce simt și atunci e nevoie de acest psiholog”, consideră Alexandru Stoica, directorul Liceului "Don Orione" Oradea.
Mai ales că, spune psihologul, nevoile copiilor sunt diverse, iar violența, agresivitatea și hărțuirea sunt fenomene care s-au înmulțit în ultimii ani.
"Când vorbim despre ciclul primar, apare anxietatea de performanță, doresc foarte mult de la ei, copiii, în sine, dar și părinții. La gimnaziu apar problemele acestea de preadolescență, doresc să mă afirm, apare bullyingul. Iar la liceu paleta este mult mai largă, dar relațiile acestea de iubire parcă au o notă mai intensă și mai frecventă în activitățile psihologului școlar”, a detaliat Ioana Drugaș, psiholog școlar.
Tot psihologul școlar este și cel care mediază, de multe ori, conflictele dintre elevi și părinți și între părinți și cadre didactice.
"S-a implicat, în primul rând, nu numai în formele de bullying care au apărut între elevi, s-a implicat și în stabilizarea unor relații între părinți și profesori, pentru că de multe ori apar diferite discuții între părinți și profesori - ședințele cu părinții întotdeauna sunt secondate de către director și de către psiholog", susţine directorul Liceului "Don Orione" Oradea.
Pentru consilierea celor aproximativ 95 de mii de elevi din Bihor sunt disponibili 50 de psihologi. Cei mai puțini sunt în mediul rural.
"Numărul acestor psihologi din centru este mult prea redus pentru a putea răspunde nevoilor venite din partea celorlalte școli unde nu există psiholog școlar”, consideră Cristina Hegedus, psiholog școlar.
Liceul "Don Orione" a fost, miercuri, gazda mai multor acțiuni organizate cu scopul de a face cunoscută complexitatea și dificultatea activităților întreprinse de psihologii școlari. Acestea au cuprins activități de dezvoltare personală, dezbateri, dar și ateliere pentru copii și părinți.
Reporter: Anca Deac
Operator: Florin Lucuța
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News