Live

Recomandările OMS pentru hotelierii care vor să primească turiști: Check-in online, roboți dezinfectanți și uși care se deschid automat

Data actualizării: Data publicării:
Pandemia de coronavirus nu ne oferă prea multe opțiuni în privința petrecerii vacanței de iarnă, anul acesta. Foto: Guliver/Gettyimages

Organizația Mondială a Sănătății a redactat un set de recomandări pentru proprietarii de hoteluri care vor să își deschidă unitățile de cazare în perioada pandemiei de coronavirus. Conform documentului, hotelierii sunt sfătuiți să acorde o atenție deosebită curățenei și dezinfecției, să limiteze pe cât posibil contactul personalului cu turiștii și să se asigure că personalul din unitatea de cazare are echipament de protecție. 

Documentul a fost pregătit în colaborare cu Organizația Mondială a Turismului pe baza dovezilor disponibile în prezent despre transmiterea bolii COVID-19 și este conceput pentru a se asigura că sectorul de cazare poate proteja sănătatea personalului și a clienților săi. De asemenea, mai multe lanțuri hoteliere au inclus recomandări pentru a limita răspândirea virusului Sars-Cov-2.

Recomandările Organizației Mondiale a Sănătății pot fi consultate aici.

Site-ul de profil hotelbusiness.com a trecut în revistă aceste recomandări ale OMS, precum și  pe cele ale marilor lanțuri hoteliere care au început deja să implementeze măsurile respective.

Angajarea unui „manager de curățenie”

Managerul de curățenie va fi responsabil de elaborarea unui plan de curățenie, de implementarea planului, de actualizarea planului, de instruirea angajaților și să se asigure că întrebările referitoare la igiena oaspeților primesc un răspuns imediat. Această persoană se va asigura, de asemenea, că unitatea hotelieră este în conformitate cu orice norme impuse la nivel guvernamental și este persoana de contact pentru orice întrebări sau inspecții ale departamentului de sănătate.

Având o persoană special desemnată pentru procedurile de curățare și dezinfectare ale unui hotel creșteți șansele ca orice întrebări sau inspecții ale departamentului de sănătate să se încheie favorabil și vă asigurați că oaspeții primeasc informațiile corecte.

Elaborarea unui plan de curățenie și acțiune

Managerul de curățenie este în cele din urmă responsabil pentru elaborarea, implementarea și actualizarea unui plan de curățenie. Acesta este modelul eforturilor crescute pentru a convinge oaspeții că un hotel este sigur și curat. Planul ar trebui actualizat în mod regulat pe baza schimbării rapoartelor guvernamentale, a informațiilor sau a evenimentelor din hotel. 

Asigurați-vă că acest plan este disponibil pentru toți oaspeții potențiali pentru a oferi un sentiment de securitate, astfel încât să se poată simți confortabil. Planul ar trebui să prevadă măsuri clare când un oaspete sau un lucrător este diagnosticat cu coronavirus sau o altă boală infecțioasă. În astfel de cazuri, minimizați imediat contactul bolnavului cu toți ceilalți oaspeți sau cu personalul. 

Solicitați ca persoana bolnavă să poarte o mască și desemnați o baie pentru a fi utilizată exclusiv de acel oaspete sau angajat. Colaborați cu oficialii din domeniul sănătății locale pentru a dezvolta un plan de relocare a oaspeților. Identificați și notificați pe cei care ar fi putut intra în contact cu oaspetele sau angajatul și dezinfectați cu atenție orice zonă cu care acesta a intrat în contact.

Măsurarea temperaturii oaspeților și a personalului

Persoanlul ar trebui instruit astfel încât să observe din timp oaspeții care ar putea avea infecții respiratorii. Acest lucru este cel mai ușor de realizat de angajații de la recepție. Luați în considerare măsurarea temperaturii oaspeților și a personalului.

Măriți frecvența dezinfectării și a curățeniei

Măriți frecvența de curățare și dezinfectare la nivelul întregului hotel, dar mai ales în zonele cu trafic mare, cum ar fi holul, recepția, scările, lifturile, scările rulante, băile, intrările / ieșirile, cazinourile, restaurantele, barurile, saloane, centre de afaceri / computere, săli de sport, spa-uri și zonele pentru copii.

Aceasta include, de asemenea, încurajarea angajaților dvs. să se spele pe mâini mai des. Oaspeții tăi vor observa când aceste proceduri vor fi sporite. Păstrați evidența detaliată a acestor eforturi. Instalați, de asemenea, locații suplimentare în care oaspeții și lucrătorii se pot spăla pe mâini sau pot folosi un produs dezinfectant.

Oferiți șervețele dezinfectante în apropierea suprafețelor atinse frecvent, cum ar fi birouri, uși, băi și ascensoare.

Montați panouri la recepție pentru a limita contactul cu oaspeții

Luați în considerare plasarea unei bariere fizice, cum ar fi plastic sau plexiglas între angajați și oaspeți, în locații foarte frecventate, cum ar fi recepția sau cazinourile. Alternativ, afișați mesaje frecvente care să recomande păstrarea distanței între oaspeți sau între oaspeți și personal. Organizați spațiile din holuri, restaurante, baruri și saloane într-un mod care să promoveze distanțarea. În cazinouri, limitați scaunele de la fiecare masă. 

Îmbunătățirea siguranței alimentelor și a restaurantelor

Efectuați curățarea suplimentară a bucătăriilor, restaurantelor și barurilor și asigurați instruirea suplimentară în domeniul igienei alimentare a angajaților. De asemenea, luați în considerare eliminarea bufeturilor pe termen scurt și luați în considerare modalitățile de a face bufetele mai igienice pe termen lung. În bar asigurați-vă că blaturile, sticlele și paharele sunt curățate des. Este posibil ca oaspeții să prefere room service așa că asigurați-vă că procedurile de room service reduc la minimum contactul cu oaspeții. 

Utilizați tehnologia pentru a îmbunătăți curățeniea și dezinfecția, în special în camere

Diverse tehnologii sunt disponibile pentru a îmbunătăți curățenia hotelului. Pulverizatoarele electrostatice cu dezinfectant de spital pot fi utilizate pentru igienizarea suprafețelor din întreaga proprietate și în camere, iar luminile ultraviolete din camere ar putea permite oaspeților să verifice curățenia. În spațiile publice, instalați uși fără atingere, chiuvete, distribuitoare de săpun, uscătoare de mâini și dozatoare de hârtie. 

Deși nu sunt practice în multe hoteluri, companiile produc acum roboți care omoară și dezinfectează germeni. De asemenea, puteți lua în considerare eliminarea opțiunii oaspeților de a renunța la curățarea camerei în fiecare zi, pentru a spori curățenia generală.

Utilizați procedurile de check-in fără contact

Multe hoteluri au oferit de ceva timp o formă de check-in online, dar aceste proceduri pot deveni obișnuite, pentru a reduce contactul dintre oameni. Hotelurile ar putea oferi check-in-ul pe telefonul mobil și chei digitale prin intermediul unui smartphone. Plata se poate face direct, prin card sau aplicație de pe telefon, fără a mai fi nevoie ca oaspeții să treacă pe la recepție.

Editor: Robert Kiss

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Începe programul „Litoralul pentru toţi”. Tarifele de cazare scad cu până la 70% față de vârful de sezon. Lista hotelurilor înscrise

Ce a primit, de fapt, o turistă care a plătit pentru o cameră cu „vedere la mare”, în Italia: Nimeni nu m-a păcălit așa până acum

Prețurile la pensiuni și hoteluri pentru vacanța de 1 Mai și Paște au crescut cu 15%. Cât te costă să mergi la mare sau la munte

În cel mai luxos hotel din lume, oaspeții au niște pretenții pe măsură. Ce servicii se oferă la cerere la Burj Al Arab Jumeirah

Partenerii noștri