Copilul nu mai vrea să meargă la școală. Ce-i de făcut?
Sunt elevi care nu mai vor să meargă la şcoală! Fie din cauza, colegilor, a profesorilor sau...a materiei! Ce pot face părinţii în acest caz aflăm de la Anna Bîkova, expertă în relaţiile dintre cei mici şi cei mari!
Paradoxul din Educație: Performanță în învățământul de stat gratuit, cu bani din donații
Primarul din Constanța cere controale în 5 școli, pentru a verifica vizele de flotant
Cum învață zeci de copii din Gorj în săli de clasă cu calorifere reci
Scandal în Gorj, după ce un primar a suspendat transportul elevilor cu microbuzele școlare
Propunere a Ministerului: Elevii să-și schimbe locul în bancă în fiecare modul școlar
Tânăr prins în flagrant în timp ce vindea droguri în fața unei școli din Timișoara. Ce au găsit polițiștii în mașina suspectului
Situație aberantă într-o școală din Timiș. Deși există o clădire nouă, elevii fac cursuri în module
Invazie de ploșnițe într-o școală gimnazială din București
Deca, despre „camera de detenție”: E un spațiu în care și până acum școlile îi puteau separa pe cei care deranjează ora de colegii lor
Anna Bîkova este expert „Hand in Hand Parenting” și o bloggeriță de succes, iar cărțile ei au fost traduse de curând și în România. Iată sfaturile ei:
„Câteodată, este nevoie să spunem copilului că școala nu este opțională. Legea învățământului este obligatorie. Trebuie să te duci la școală. Este obligația ta.
Dar, uite, eu te pot ajuta, să-ți fie mai ușor la școală. Dacă vrei, te ajut cu temele pentru acasă.
Mai mult, eu trebuie să mă interesez care sunt cauzele pentru care nu se duce la școală. Poate este un conflict cu profesorul și trebuie să vorbim cu pedagogul sau un conflict cu niște colegi și atunci ajutăm la rezolvare. Dar opțiunea să nu mergi la școală nu există. Sunt gata să te ajut, să te sprijin, dar trebuie să mergi la școală.
Dacă nu-i place o anumită materie, este vorba, probabil, de un grad de dificultate pe care-l are acea materie. Materia este grea și copilul nu înțelege. Și apare senzația de insucces, lucru care-l marchează emoțional foarte mult, pentru că și notele pe care le primește vor fi mici. Și, în acest caz, el trebuie ajutat. Sunt mai multe posibilități. I se poate pune un meditator (un alt om, poate explica altfel aceeași materie) sau (dacă vorbim de fizică, de exemplu, îl putem încuraja să facă experimente care să-i stârnească interesul către fizică) să-i arătăm că lecțiile pot fi interesante. Dacă devine interesat, i se va părea mai ușor. Și așa, va crește interesul și va apărea succesul la învățătură.
Fiecare elev are puncte slabe și puncte forte. Și trebuie să ne concentrăm asupra celor slabe și să le ridicăm la nivelul mediu. Dar, dacă vedem că nu se poate, nu este o tragedie. Există și punctele forte și ne concentrăm asupra lor. Pentru că ele reprezintă aptitudinile tale, abilitățile și copilul se poate dezvolta bine și așa”.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News