2.0. Fenomenul Black Friday
Românii s-au înghesuit să prindă un loc pe serverele magazinelor online ca să profite de ofertele de Black Friday. Retailerii au pregătit milioane de produse, de la cele mai inteligente device-uri şi până la bilete pentru finala UEFA Champions League. Dar reducerile continuă, pentru că, la noi în ţară, Vinerea Neagră este oricând vor comercianţii. Despre istoria Black Friday şi nu numai, aflaţi mai multe de la ora 11:30, la emisiunea „2.0”.
Cumpărăturile în exces pot ascunde o boală: FOMO sau teama de a nu rata ceva important, precum Black Friday
Cum îi dai seama de ofertele false de Black Friday
Cum poți să prinzi cele mai bune oferte de Black Friday
Buluc în supermarket pentru reduceri la carne
Black Friday în pandemie. Românii au doborât orice estimare
Black Friday 2020, cu oferte de pandemie
Cod roșu de vreme extremă în România. Când va lovi viscolul
„Ne așteptăm la episoade mai severe” de iarnă. Vortexul polar și ciclonul Bert, explicate de climatologi
Ciolacu, criză de furie
Iulian Machi, jurnalist: Black Friday a devenit, pentru mine, o unealtă de marketing să vindem un pic mai mult.
Cristian Florea, consultant social media: Când le dai românilor un motiv de a cumpăra, imediat sunt cu click-ul acolo să ia.
Milioane de produse la reducere, de la telefoane și televizoare smart până la mașini sau chiar lingouri de aur sau case. Asta înseamnă Black Friday, în 2018. Dacă ne întoarcem în timp, găsim Vinerea Neagră într-un context departe de cel de sărbătoare. Termenul a fost folosit pentru prima dată în septembrie 1869, pentru a marca o prăbușire istorică a bursei. Derulăm aproape un secol de istorie mai târziu, ajungem în anii '50, imediat după Ziua Recunoștinței şi găsim haos pe străzile din Philadephia.
Octavian Palade, jurnalist: Turiștii făceau scandal, erau furturi din magazine, erau și reduceri, bineînțeles și poliția din Philadephia folosea termenul de Black Friday pentru a descrie prăpădul. Treptat termenul a început să fie spălat, să i se acorde o conotație pozitivă, și retailerii au început să îl folosească pentru a-și denumi promoțiile pe care le aveau în vinerea de după Thanksgiving.
Românii au preluat conceptul de Black Friday în 2011 și l-au personalizat așa cum le-a convenit comercianților. Așa se face că, la noi în țară, Vinerea Neagră a devenit un simbol al reducerilor.
Octavian Palade, jurnalist: Noi avem Black Friday vara, avem Black Friday miercurea și joia, avem Black Friday de primăvară, al treilea Black Friday al lunii noiembrie.
În Statele Unite, Black Friday va fi, anul acesta, pe 23 noiembrie. Unii dintre producători, precum Samsung, Microsoft sau Sony au publicat deja ofertele pentru acea zi, iar pasionații de jocuri vor putea să își cumpere cele mai noi console Playstation sau Xbox One X, la două treimi din preț. Microsoft oferă și un Game Pass pentru o lună, la doar un dolar. Și, tot pentru gameri, vor exista monitoare, dar și alte elemente de hardware, cu reduceri de sute de dolari.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News