Video Ultimatum al Comisiei Europene pentru TikTok, înainte de turul doi al alegerilor prezidențiale din România
Te-ar putea interesa și:
Comisia Europeană a luat o serie de măsuri care vizează TikTok, iar vineri, Henna Virkkunen, vicepreședinte executiv pentru suveranitatea tehnologică, securitate și democrație, a anunțat că în contextul în care sunt îngrijorări tot mai mari legate de operațiunile coordonate de influență străină online care vizează alegerile în desfășurare în România, în special pe TikTok, a fost transmis un ultimatum rețelei sociale înaintea turului doi al alegerilor prezidențiale.
Thomas Regnier, purtătorul de cuvânt al Comisiei Europene: „Comisia a trimis către TikTok o altă solicitare de informații, solicitând de data aceasta platformei să ofere comentarii cu privire la problemele ridicate în documentele de informații care au fost desecretizate de autoritățile române, precum și informațiile partajate și acțiunile întreprinse de TikTok ca urmare a acestor probleme. TikTok are obligația de a furniza Comisiei toate aceste informații în termen de 24 de ore. De ce este acesta un termen atât de scurt? Tocmai pentru că TikTok trebuie să-și intensifice resursele pentru a contracara manipulările informaționale înaintea alegerilor din weekendul care urmează.”
Henna Virkkunen, vicepreședinte executiv pentru suveranitatea tehnologică, securitate și democrație, spune că TikTok trebuie să dea detalii despre cum este moderat conținutul pe platformă și să arate ce măsuri ia ca mesajele care interferează în procesul electoral să nu se viralizeze.
„TikTok trebuie să-și intensifice resursele pentru a contracara operațiunile de informare înainte de weekendul electoral”, a anunțat Henna Virkkunen, într-un mesaj transmis pe rețeaua socială X.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de Gestionați preferințele – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Comisarul european a spus că a transmis pentru TikTok un ordin de păstrare a datelor care acoperă întreaga perioadă electorală, o solicitare urgentă de informații în lumina celor mai recente informații desecretizate și un n apel pentru a-și remedia urgent politicile de moderare și amplificare și pentru a respecta Ghidul electoral DSA (Digital Services Act).
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de Gestionați preferințele – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
În contextul alegerilor din România în curs, Comisia Europeană și-a intensificat monitorizarea TikTok în temeiul Digital Services Act (DSA), potrivit unui comunicat de presă. Aceasta se referă la exercitarea competențelor Comisiei în temeiul DSA și nu abordează procesul electoral din România, care este o chestiune de competență autorităților române și, în cele din urmă, a poporului român, transmite CE.
Joi, Comisia Europeană a emis un „ordin de reţinere” către TikTok, în conformitate cu DSA, ordonând platformei să îngheţe şi să conserve informaţiile legate de riscuri sistemice actuale sau previzibile pe care funcţionarea sa le-ar putea cauza proceselor electorale şi discursului civic în Uniunea Europeană, potrivit unui comunicat de presă al executivului comunitar.
„TikTok trebuie să conserve documentele şi informaţiile interne referitoare la proiectarea şi funcţionarea sistemelor sale de recomandare, precum şi la modalitatea de tratare a riscului de manipulare intenţionată prin folosirea coordonată contrafăcută a serviciilor. Comisia dispune conservarea documentelor şi a informaţiilor legate de orice încălcare sistematică a termenilor de funcţionare a TikTok ce interzic folosirea funcţiilor de monetizare pentru promovarea conţinutului politic pe platformă. Ordinul de reţinere priveşte alegerile naţionale din Uniunea Europeană de la 24 noiembrie 2024 până la 31 martie 2025”, se arăta în comunicatul CE.
Editor : M.I.
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.