Campanie murdară cu site-uri fantomă (3): Noi imagini care surprind legătura dintre Geoană și firma din spatele atacurilor la Ciucă

Matthew Garvey Data actualizării: Data publicării:
WhatsApp Image 2024-09-24 at 12.33.53

În plin scandal electoral care are în prim-plan acuzații de răspândire a informațiilor false și dezinformării în mediul online, amintim că Digi24.ro a prezentat în două episoade legătura dintre candidatul Mircea Geoană și o firmă care s-ar afla în spatele unor site-uri fantomă care îi atacă pe contracandidații săi. Întrebat la Adevărul despre legătura cu firma respectivă, Geoană a recunoscut că „a existat o relație contractuală”, dar a subliniat că reprezentanții firmei nu fac parte din echipa sa de campanie. Cu toate acestea, imagini primite de Digi24.ro l-au surprins pe unul dintre reprezentanții Sociallite în timp ce îi aranja sacoul candidatului independent și ieșea din clădirea în care echipa Geoană are sediul de campanie. 

Digi24.ro a prezentat pe larg, aici și aici, că există două site-uri care îi atacă pe contracandidații Elena Lasconi (elenaceausrescu.info) și Nicolae Ciucă (unpostasinslujbatarii.ro).  

Reamintim că, deși Digi24.ro nu a putut verifica independent cine se află în spatele site-urilor fantomă, din cauza protecției datelor personale, informațiile venite pe adresa redacției au indicat că mailul folosit pentru înregistrarea domeniului „unpostasinslujbatarii.ro” - site care îl atacă pe Nicolae Ciucă - aparține grupului Sociallite. 

Sociallite a plătit în trecut reclame pe rețelele de socializare pentru două organizații care au legături cu Mircea Geoană - Proiectul România 2030 și Fundația Renașterea. 

Doi dintre oamenii care fac parte din acționariatul Sociallite Media - Bogdan Cătălin Neacșu și David Andrei - se numără printre fondatorii „București 2020”, sub sigla căruia a câștigat Robert Negoiță alegerile din Sectorul 3, în urmă cu patru ani.

Între timp, Sebastian Burduja, al treilea personaj politic a cărui imagine a fost folosită pentru a crea un site fantomă, a anunțat că a depus o plângere penală

Reprezentant Sociallite, la sediul de campanie al lui Geoană

În imaginile primite pe adresa redacției Digi24.ro apare Mihnea Stoican care, potrivit profilului de Linked In, este „co-owner” la Sociallite Group. Numele lui Mihnea Stoican apare și într-o prezentare a grupului, obținută de Digi24.ro, indicând că se ocupă de „strategie și dezvoltare digitală” în cadrul companiei. 

image
Sursă foto: Agerpres; Mihnea Stoican, dreapta

Digi24.ro a confirmat independent că omul care apare în imagini aranjându-i sacoul lui Mircea Geoană este Mihnea Stoican. Poza este făcută la începutul lunii octombrie, la evenimentul prin care Mircea Geoană și-a depus oficial candidatura pentru alegerile prezidențiale. 

Picture10
Imagine primită pe adresa redacției Digi24.ro

În clădirea care apare în imagini, din care iese Mihnea Stoican, este sediul de campanie al lui Mircea Geoană. Deși nu am primit un indiciu temporal, din informațiile Digi24.ro reiese că parterul acestei clădiri a devenit sediul de campanie al lui Mircea Geoană recent, în luna octombrie.

Mihnea Stoican nu este singurul reprezentant Sociallite surprins în poze alături de Mircea Geoană. Digi24.ro a prezentat o situație similară cu Andrei David, surprins alături de Geoană în ziua în care acesta și-a depus candidatura la Biroul Electoral Central.

Ce spune Mircea Geoană despre colaborarea cu Sociallite

Mircea Geoană a fost întrebat, la interviurile Adevărul, despre relația cu firma Sociallite și cu Andrei David.

„A existat o relație contractuală, această firmă este o firmă independentă, nu lucrează pentru noi. Dacă aveți ceva, întrebați-i pe dânșii”, a spus Mircea Geoană, săptămâna trecută.

Despre Andrei David, director general la Sociallite, care apare în imaginile surprinse de fotoreporterul Octav Ganea (Inquam Photos) în momentul în care Mircea Geoană și-a depus oficial candidatura, acesta a subliniat că „l-a întâlnit de câteva ori”

„Este o întrebare pe care să o puneți dânșilor, la evenimentele mele vin mii de oameni”, a spus Mircea Geoană.

Digi24.ro a luat legătura cu compania Sociallite și cu Mircea Geoană pentru a cere un punct de vedere, însă nu am primit un răspuns până la publicarea acestui articol.

Scandalul electoral al fermelor de boți

Elena Lasconi a acuzat marți seară, în cadrul dezbaterii organizate de Antena 3 CNN, că Mircea Geoană s-ar fi întâlnit cu Tal Hanan, prezentat în presa internațională drept „creierul israelian al dezinformării”. Geoană a respins acuzațiile, chiar și după ce i-au fost prezentate poze publicate de Lasconi, în care Tal Hanan apare lângă curtea Institutului Aspen (Mircea Geoană este președinte și se află printre fondatorii Institutului). 

CITEȘTE ȘI: Tal Hanan, israelianul care se află în centrul scandalului Geoană-Lasconi: „Am fost în România. Nu discut despre clienți”

Premierul Marcel Ciolacu, candidatul PSD la prezidențiale, a intervenit și el în acest scandal. Înaintea ședinței de Guvern de miercuri, Ciolacu a declarat că are informații că în București ar exista o fermă de conturi false menite să manipuleze campania în folosul candidatului independent Geoană.

Premierul a mai menționat că a cerut instituțiilor cu atribuții în domeniu să verifice această situație.

Tot înaintea ședinței de Guvern, jurnaliștii l-au întrebat și pe ministrul de Interne, Cătălin Predoiu, dacă știe despre existența acestor acestor ferme de troli, însă nu a știut să explice dacă acest lucru este permis de Lege și a promis că se va interesa.

Important de menționat, însă, că nu este prima oară când competitorii electorali sau politicienii din România apelează la astfel de ferme de conturi fake. Discuții în spațiul public există de ani de zile pe această temă.

CITEȘTE ȘI: Campanie murdară cu site-uri fantomă: Legătura dintre oamenii lui Geoană și un site care îl atacă pe Ciucă. Și Lasconi e vizată

CITEȘTE ȘI: Campanie murdară cu site-uri fantomă (2): Imagini care arată legătura dintre Geoană și cei care s-ar afla în spatele atacului la Ciucă

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri