Cătălin Cîrstoiu, candidatul PSD-PNL la Primăria Capitalei, a declarat luni că ar putea descrie într-un singur cuvânt traficul din Capitală: „haos”. El a precizat că vrea trecerea Metroului şi a centurii vechi la municipalitate. „Este vital să avem un Plan real de mobilitate urbană”, a mai afirmat Cîrstoiu.
”Mergând cu metroul şi cu autovehiculul proprietate personală şi cu tramvaiul, am constatat ceea ce este evident, că timpii petrecuţi de noi în trafic sunt enormi, sunt de-a dreptul stresanţi pentru viaţa fiecăruia dintre noi şi aş putea descrie într-un singur cuvânt traficul din Capitală: Haos. Aş veni cu un exemplu, Primăria Capitalei a achiziţionat 100 de autobuze electrice, din care în trafic sunt 40. Au fost 20, acum sunt 40. De ce? Pentru că nimeni nu şi-a imaginat construcţia unor staţii de încărcare la capetele liniilor, cum era posibil şi cum arătau studiile de fezabilitate”, a spus candidatul PSD-PNL la Primăria Capitalei, într-o conferinţă de presă, potrivit News.ro.
Potrivit acestuia, Bucureştiului îi sunt necesare măsuri pe termen lung, „proiecte serioase care nu au cum să fie finanţate altfel decât prin fonduri europene, prin atragerea altor surse nonbugetare”.
”Ce credem noi este că Bucureştiul trebuie văzut ca o comunitate, Bucureşti-Ilfov, pentru că nu putem face abstracţie de cetăţenii care au domiciliul în Bucureşti şi care locuiesc în Ilfov. De aceea, dincolo de A0, care aduce un plus în accesul în Bucureşti, am discutat astăzi despre centura veche a Bucureştiului, iar opinia tuturor este că ea ar trebui şi ar fi necesar să treacă spre municipalitate. Sunt radialele care străpung cele două inele concentrice, care ar fluidiza mult accesul, iar necesitatea evidentă este de a conecta aceste radiale cu nişte hub-uri de comunicare cu mijloacele de transport în comun”, a subliniat Cîrstoiu.
El a vorbit şi despre necesitatea trecerii metroului tot la municipalitate şi extinderea reţelelor de metrou spre Ilfov, despre care spune că este „o necesitate evidentă”.
”Noi spunem că este vital astăzi să avem un Plan real de mobilitate urbană în Bucureşti, că este absolut vital să avem un managament funcţional la nivel de Capitală, de la semaforizarea inteligentă, măsuri rapide pentru a limita la orele de vârf staţionarea mașinilor în zonele nonrezidenţiale, mergând până la continuarea proiectului de integrare a semaforizării cu analiza traficului, STB, Metrorex, pentru că ele trebuie să fie conectate ca timp de deplasare şi ca ore. Nu va fi o schimbare de atitudine de la o zi la alta, pentru că e nevoie să avem nişte investiţii majore, nişte proiecte serioase şi mai mult, va fi necesar ca cetăţenii să fie parte integrantă în acest plan”, a subliniat Cîrstoiu.
Editor : I.C