Procurorii au pornit pe urma vagoanelor dispărute după ce mai multe sucursale ale CFR Marfă au găsit mai puţine vagoane pe şine decât în gestiune. Au cerut ajutorul poliţiştilor. Adunate, lipseau 70 de vagoane.
Din mai 2012 până acum, au fost depuse mai multe plângeri la parchet, în care era semnalată dispariţia vagoanelor. De exemplu, la staţia de post revizuire a CFR Marfă lipsesc 10 vagoane dezafectate.
După ce ancheta a început, CFR Marfă descoperă în documente 26 din cele 70 de vagoane dispărute. Le schimbaseră seriile. Chiar şi aşa, actele sunt verificate, pentrru că dosarul merge înainte cu 70 de vagoane
Anchetatorii încearcă să stabilescă şI un prejudiciu în dosar. E destul de dificil, mai ales că nu se ştie deocamdată câte vagoane au dispărut de pe şine şi câte doar în acte. Confuzia e întărită chiar de fostul ministru al transporturilor, Relu Fenechiu, care a declarat acum o lună că CFR Marfă are cu o sută de vagoane mai puţin.
„Este vorba despre zeci de vagoane, până la 100, ceea ce înseamnă foarte mult, iar asta la o verificare iniţială. Cei responsabili au spus că vagoanele sunt la un alt depou, că sunt pe traseu”, declarat atunci Relu Fenechiu.
Pe de altă parte, premierul Victor Ponta spune: „Am verificat problema acelor vagoane, care sunt scoase din uz şI valorificate ca fier vechi. Nu-i normal să vindem CFR Marfă şi între timp să mai vindem din vagoane. Eu asta ştiu, nu ştiu despre cele 100 care ce au făcut? Au dispărut?
Vinovaţii pentru dispariţia vagoanelor riscă până la 18 ani de închisoare.