Companiile IT devin trusturi media

Data publicării:
google

Netflix este compania al cărei succes a convins giganţii IT că trebuie să investească în producţia şi distribuţia de conţinut multimedia. Cu 70 de milioane de abonaţi, un profit operaţional de 400 de milioane de dolari în 2014 şi venituri de peste cinci miliarde de dolari, Netflix difuzează pe internet atât filme ale marilor studiouri, cât şi filme şi seriale proprii, cum ar fi House of Cards. Acum, Google încearcă să facă acelaşi lucru prin noua platformă YouTube Red.

Clienții cumpără abonamente fără reclame într-un ritm incredibil. Noi, echipa YouTube, și toți partenerii noștri am lucrat la crearea unei noi experiențe pentru fani. O experiență pe care au cerut-o. YouTube fără reclame”, spune Robert Kyncyl, directorul de operaţiuni YouTube.

Pentru început, serialele originale de pe YouTube Red vor fi realizate de studiourile relativ mici care produceau conținut original și pentru secțiunea gratuită a platformei video. YouTube intră târziu în hora conținutului multimedia. Amazon difuzează de mulți ani filme și seriale și a început de asemenea să investească în producții originale. La fel a făcut și Yahoo în momentul în care a realizat că nu poate supraviețui doar ca o companie tehnologică. Iar Apple a trebuit să își reinventeze modul în care distribuie muzica pe internet și deja are un dispozitiv de distribuție a conținutului video pe televizoare.

Dar, în complicata industrie a conținutului multimedia, experiența pare să conteze foarte mult. Netflix a luat naștere tot în Silicon Valley în boom-ul tehnologic de la finalul anilor 90, dar de la bun început s-a ocupat de distribuția de filme. Inițial pe DVD-uri, acum pe internet.

Amazon, principalul contracandidat al Netflix, are de asemenea vechime mare în distribuția de conținut. A început ca o librărie online. Google și Yahoo sunt însă furnizori de servicii on-line, care vor trebui să se adapteze pe o piață pe care nu reușesc să o înțeleagă cu adevărat.

O șansă mai mare de reușită o au studiourile și televiziunile convenționale dacă vor reuși să adopte noile tehnologii. HBO, de exemplu, a reușit deja să atragă un număr rezonabil de abonați pe platforma sa on-line GO. Iar acesta este de abia începutul transformării pieței conținutului multimedia.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Unde a fost văzută Kate Middleton în plin tratament pentru cancer. Prinţesa de Wales a îngrijorat oamenii din...
Digi FM
Un bărbat beat a uitat ușa apartamentului deschisă, iar câinele său doberman a ieșit pe scară. Ce a făcut o...
Pro FM
Fiul lui Ștefan Bănică a răbufnit. Ce spune Radu despre carieră și tatăl său: „Nu m-a băgat Bănică în...
Film Now
Nicole Kidman și Zac Efron, scene fierbinți în cea mai nouă comedie romantică. Îi despart 20 de ani, dar au...
Adevarul
Temuta regină care a stăpânit Castelul Corvinilor. De ce nimeni nu îndrăznea să se apropie de el VIDEO
Newsweek
Putin va lovi 6 țări care oferă arme Ucrainei. Ce riscă România care permite tranzitul armamentului?
Digi FM
Un turist a fost obligat să plătească 2.500 de dolari înainte de a coborî de pe un vas de croazieră: “Suntem...
Digi World
5 semne care arată că mănânci prea multă sare. Organismul te atenționează când ai depășit cantitatea optimă
Digi Animal World
Turiștii din Italia sunt în alertă. Plajele au fost invadate de „viermele de foc”, care poate ajunge până la...
Film Now
Angelina Jolie, prima apariție de când fiicele ei, Shiloh și Vivienne, au renunțat la numele tatălui lor...
UTV
Madalina Ghenea a fost dur criticata dupa ce s-a postat dansand pe masa. “E jenant ce faci!”. Actrita a...