Țara care se promovează prin emoticoane

Data actualizării: Data publicării:
emoticoane

Există multe moduri de a promova imaginea unei țări, dar nu atât de originală precum cea aleasă de Finlanda, a cărei agenție ThisisFINLAND a creat o colecție de 56 emoticoane pentru a arăta lumii cât de deosebiți sunt cetățenii săi, informează Agerpres.

emoticoane

Finlanda este prima țară care a creat emoticoane oficiale pentru a-și promova imaginea în exterior și care nu au fost create de designeri finlandezi, ci de artistul brazilian Bruno Leo Ribeiro.

De la publicarea primelor emoticoane, la sfârșitul anului 2015, ecoul internațional față de această metodă inovativă și economică a fost atât de mare, încât agenția din subordinea MAE finlandez a adăugat figurine noi la colecție care dau dovadă de umor și o ironie acidă.

La un cost total de doar 40.000 de euro, campania a strâns peste 200 de milioane de click-uri în medii digitale și pe rețelele de socializare și a obținut mai multe premii internaționale, precum Digital Communication Awards de la Berlin sau Social Media Communications Awards din Londra.

Colecția dedică numeroase emoticoane fenomenelor culturale finlandeze, precum sauna — unde se intră complet dezbrăcat — sau adevăratului Moș Crăciun care, potrivit ThisisFINLAND, locuiește în Laponia finlandeză nu la Polul Nord.

Nu lipsesc nici emoticoanele dedicate unor finlandezi celebri, precum laureatul premiului Nobel pentru Pace Martti Ahtisaari, fostul fotbalist Jari Litmanen sau pilotul de Formula Unu Kimi Raikkonen, supranumit „Iceman”. Răspunsul neobișnuit dat prin radio în 2012 de pilot inginerilor echipei Lotus în plină cursă („lăsați-mă în pace, știu eu ce fac”) ilustrează perfect, potrivit agenției, „o atitudine tipic finlandeză”.

Fac parte din colecție și unele obiecte devenite cult, precum telefonul Nokia 3310, cel mai vândut mobil din istorie, sau cutia-pătuț din carton plină cu haine pentru copii care se împarte de către stat tuturor femeilor însărcinate din întreaga țară de peste șapte decenii.

Sau ceașca de cafea aburindă și rockerul cu plete care amintesc că Finlanda este țara în care se consumă cea mai multă cafea din lume și unde există cele mai multe trupe de 'heavy metal' pe cap de locuitor, alese culmea în detrimentul altor domenii de succes în care excelează această țară, precum educația, transparența sau egalitatea.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Ce consumi când mănânci pufuleți. Nimeni nu s-ar fi gândit la asta! Dragoș Pătraru: ”Ei conțin, de fapt...
Digi FM
Văduva lui Silviu Prigoană, primele declarații legate de copiii Adrianei Bahmuțeanu: Sunt foarte afectați. Nu...
Pro FM
Ariana Grande, imaginile care au stârnit îngrijorare printre fani: „De ce se înfometează atât de tare?”...
Film Now
Billy Bob Thornton, alături de Connie, cea de-a șasea lui soție, la premiera „Landman”. Sunt căsătoriți de 20...
Adevarul
Rușii au anunțat că au lovit un tanc britanic Challenger 2 folosit de ucraineni în zona Kursk
Newsweek
Ministrul Muncii anunță creștere de pensie spectaculoasă pentru unii pensionari. La ce să fie atenți
Digi FM
Ce face acum Adrian Țuțu, primul câștigător "Românii au talent", la 13 ani de când lua premiul de 120.000 de...
China's Chery Auto has signed a joint venture deal with Spain's EV Motors to build cars in a former Nissan factory in Barcelona
Producătorii chinezi de automobile evită plata taxelor vamale prin asocierea cu cei europeni
Digi Animal World
Reacția unei femei când soțul ei a venit acasă cu un câine, în ciuda entuziasmului copiilor: „A spus că e...
Film Now
Jason Statham, poze rare cu frumoasa lui logodnică și cu cei doi copii. Vacanță de vis pe iaht, amintiri de...
UTV
Anca Dinicu a devenit mamica! Actrita a dezvaluit numele bebelusului