Petre Daea, ministrul Agriculturii, a pledat pentru ideea schimbării brandului de țară, prin înlocuirea celebrei frunze cu o oaie, arătând că „frunza o are toată lumea, dar oi ca în România nu” și că „oaia este o statuie vie”.
„Domnule ministru, de ce oaia ar trebui să fie simbol național sau brand de țară?”, a fost întrebat ministrul Agriculturii, Petre Daea (PSD), de jurnaliștii unui post de televiziune. Răspunsul acestuia: „Oaia este o statuie vie. Este doar o definiție, argumentele se găsesc în străfundul analizei pentru fiecare și pentru orice loc. Uitați-vă dumneavoastră, astăzi, în orice parte a țării cât de frumos este acest animal pe pășunele verzi ale țării românești”.
Șeful Agriculturii a mai arătat că frunza „o are toată lumea”, dar „oi ca în România nu”. „Lângă oaie găseşti o frunză, lângă frunză nu poţi să găseşti o oaie”, și-a încheiat Daea pledoaria pentru înlocuirea frunzei cu o oaie.
Ministrul Turismului ar intenționa să schimbe brandul turistic de țară, înlocuind celebra frunză a Elenei Udrea cu o oaie, pentru a construi imaginea turistică a României în jurul legendei Miorița, a anunțat profit.ro.
Ulterior, Mircea Dobre a precizat că nu vrea să schimbe brandul turistic al României, dar a admis că a lansat „o idee principială” în contextul în care Ministerul Turismului are de realizat niște broșuri.
„Am lansat o idee principială, că de aceea este Comitet consultativ în Turism, să ne consultăm. Bineînţeles că cineva de acolo a luat în băşcălie şi a trebuit să înceapă să fie de rea credinţă şi să analizeze altfel această discuţie. Este vreo ruşine că discutăm despre simbolurile României, despre Mioriţa? Este vreo ruşine că ne folosim de legendele României? În primul rând trebuie să ne gândim că trebuie să promovăm România în interiorul ei, pentru că cei mai mulţi turişti sunt în interiorul României, apoi trebuie să ne gândim la cei trei milioane de români, de cetăţeni români, care vin de două ori pe an şi cheltuiesc bani în activitatea această turistică din România. Mulţi dintre ei şi-au şi dezvoltat afaceri în turismul din România. Este vreo ruşine că le reamintim românilor de legende şi de simbolurile naţionale?”, a declarat Dobre.