Ecluze noi cu tehnologie germană. Investiţia costă peste 230 de milioane de euro, majoritatea bani europeni

Data publicării:
ecluza in constructie2

 

Se lucrează nemţeşte la ecluzele din Constanţa. Muncitorii au termen strict pentru terminarea lucrărilor din prima etapă: în primul trimestru al anului viitor, trebuie tăiată panglica. Din acest motiv, constructorii au detaşat un număr mare de angajaţi care să muncească bine şi rapid.

Corneliu Soroceanu, directorul general al firmei constructoare: "În acest moment, pe cele trei şantiere sunt peste 220 de muncitori şi 35 de ingineri şi pe scurt, ca să vă faceţi o imagine a ansamblului acestei lucrări, avem acum peste 10 macarale, începând de la macarale de 300 de tone."

Ioan Ghişe, reprezentantul firmei: Este un proiect cu un grafic de execuţie extraordinar de strâns, foarte strâns chiar. Aducem echipamentele principale, deci porţile mari, cilindrii, sistemul hidraulic, acţionările şi echipamentul electric este fabricat în Germania."

Este pentru prima dată când ecluzele sunt modernizate. Din cauza pieselor vechi, porţile de acces se ridică mai greu. Navele şi barjele aşteaptă uneori mai mult de 20 de minute ca să treacă dintr-o parte în cealaltă a ecluzei şi să-şi continuie drumul pe Dunăre.

Paul Greavu, reporter Digi24 Constanţa: "Porţile fabricate acum peste 30 de ani în România, după planuri ruseşti, vor fi schimbate cu unele noi, de ultimă generaţie, din Germania."

Durata de viaţă a expirat, spun specialiştii. Echipamentele şi instalaţiile care permit trecerea ambarcaţiunilor prin ecluze au fost date în folosinţă între anii 1975-1984. 

Mihai Stanciu, directorul tehnic al ACN: "Ideea a pornit de la faptul că echipamentele şi instalaţiile au durată de viaţă depăşită."

Era o lucrare necesară, spune conducerea Administraţiei Navigabile, în condiţiile în care fluxul de marfă spre şi dinspre Ungaria, Serbia şi Austria a crescut cu 4% în ultimul an, iar previziunile sunt optimiste. 

Daniel Georgescu, directorul general al ACN: "Până la 1 mai, traficul estimat pe care noi l-am avut şi prognozat a fost depăşit cu 1 milion de tone. Deci, traficul creşte."

Valorea totală a investiţiei se ridică la peste 230 de milioane de euro, din care 85% din fonduri provin din finanţarea obţinută de la Uniunea Europeană.

Lucrarea se derulează pe parcursul a 7 ani. Până în 2016 trebuie terminat primul fir de circulaţie, iar până în 2020 cealaltă cale de acces.

reporter: Paul Greavu
operator: Cristian Caciauna 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Unde a fost văzută Kate Middleton în plin tratament pentru cancer. Prinţesa de Wales a îngrijorat oamenii din...
Digi FM
Un bărbat beat a uitat ușa apartamentului deschisă, iar câinele său doberman a ieșit pe scară. Ce a făcut o...
Pro FM
Fiul lui Ștefan Bănică a răbufnit. Ce spune Radu despre carieră și tatăl său: „Nu m-a băgat Bănică în...
Film Now
Blake Lively a atras toate privirile într-o rochie transparentă, realizată doar din perle. Actrița, fabuloasă...
Adevarul
Presa rusă scrie despre declanșarea celui de-al Treilea Război Mondial după ce Putin a avertizat Occidentul...
Newsweek
Recunoașteți personajul? Marele actor care avea Parkinson de la debut. A călcat „pe bec" în căsnicie
Digi FM
Un turist a fost obligat să plătească 2.500 de dolari înainte de a coborî de pe un vas de croazieră: “Suntem...
Digi World
5 semne care arată că mănânci prea multă sare. Organismul te atenționează când ai depășit cantitatea optimă
Digi Animal World
Turiștii din Italia sunt în alertă. Plajele au fost invadate de „viermele de foc”, care poate ajunge până la...
Film Now
Angelina Jolie, prima apariție de când fiicele ei, Shiloh și Vivienne, au renunțat la numele tatălui lor...
UTV
Madalina Ghenea a fost dur criticata dupa ce s-a postat dansand pe masa. “E jenant ce faci!”. Actrita a...