Fiţi cu ochii în patru şi când traversaţi pe la trecerea de pietoni. Multe zebre din Bucureşti au devenit mai periculoase decât drumurile de mare viteză. Poliţiştii au făcut harta zonelor în care pietonii sunt accidentaţi frecvent şi îndeamnă la atenţie. Urmează imagini care vă pot afecta emoţional.
La fiecare trei zile, un pieton este lovit de maşină în Bucureşti. Şi, de cele mai multe ori, şoferul este vinovat: nu respectă legea care îl obligă să aibă viteză foarte mică în apropierea zebrelor. La fel de adevărat este că şi instinctul de conservare al pietonului ar trebui să îl îndemne să nu păşească pe trecere dacă nu este sigur că vehiculul poate opri.
„Pe această trecere s-au produs în ultimul an șase accidente, în care şapte oameni au fost răniţi. Nu şi-au pierdut viaţa, dar vor rămâne cu sechele tot timpul. Sunt patru astfel de treceri periculoase în toată capitala”, relatează Bogdan Ocnaru, reporter Digi24.
„Bulevardul Lacul Tei cu Strada Județului, Bulevardul Theodor Pallady cu strada Jean Alexandru Steriadi, Șoseaua Berceni cu Bulevardul Metalurgiei și Bulevardul Timișoara cu aleea Lunca Siretului. Marea majoritate nu are semaforizare. În acele zone s-au întâmplat mai multe accidente rutiere”, declară Ovidiu Munteanu, purtătorul de cuvânt al BPR Bucureşti.
Dar nici locurile în care există semne şi marcaje nu sunt sigure. Şoferii nu pot să vadă indicatoarele şi marcajele: ori s-au şters ori sunt acoperite de copaci sau maşini parcate cum nu trebuie. Am simulat într-un poligon un astfel de scenariu. Un pieton încearcă să traverseze, iar un şofer nu îl vede din cauza unui autoturism.
„30 la sută din accidentele mortale sunt pietoni loviți de maşini. În această situaţie, cea mai mare vină, morală, nu legal, o are pietonul. Cum gândește pietonul: trecere de pietoni, pot să trec, nu contează cine vine”, spune pilotul Titi Aur.
Neacordarea de prioritate pentru pietoni este a doua cea mai importantă cauză a accidentelor grave. Sunt peste 120 în fiecare an doar în Bucureşti. Pentru cele mai periculoase "zebre", poliţiştii cer primăriilor să instaleze lumini speciale de semnalizare şi limitatoare de viteză. Dar asta nu se întâmplă mereu.