Aproximativ 73% dintre 10.000 de navigatori pe internet din SUA, Europa și unele state din Asia au încredere în inteligenţa artificială (AI), potrivit unui sondaj realizat de Capgemini Research Institute. Datele arată că oamenii apelează la AI pentru a-și gestiona finanțele proprii, relațiile sau cariera, informează News.ro.
Potrivit studiului, inteligența artificială continuă să bulverseze obiceiurile utilizatorilor de internet şi devine tot mai indispensabilă acestora. Circa 51% dintre cei care folosesc uneltele inteligenței artificiale sunt la curent cu noutăţile şi tendinţele cu privire la evoluția tehnologiei.
Datele relevă că 51% dintre aceștia au explorat instrumentele AI în scopuri creative, precum generarea de conţinut, și 28% au folosit AI pentru brainstroming.
Însă cei mai mulţumiţi dintre utilizatorii inteligenței artificiale sunt cei care folosesc chatbot, jocuri şi servicii de căutare.
Serviciile inteligenței artificiale sunt folosite, de asemenea, în activitatea personală. Circa 53% dintre respondenți caută informații pentru a-și gestiona finanțele și aproximativ 67% dintre aceștia caută diagnosticuri medicale.
Două treimi din eşantion se declară pregătite să ceară sfatul inteligenței artificiale în privinţa carierei, relaţiilor sau a planurilor de viaţă.
Aproximativ 67% dintre cei intervievaţi consideră că inteligența artificială are o capacitate de a propune recomandări personalizate în modă şi decoraţiuni interioare.
În pofida riscului unor atacuri cibernetice şi a ”deepfake-ului”, aproape jumătate, respectiv 49% dintre persoanele intervievate, se declară indiferente faţă de faptul că această tehnologie este folosită în crearea de informaţii false.
Sensibilizarea la probleme etice pe care le ridică inteligența artificială este de asemenea scăzută - circa 33% dintre cei intervievaţi îşi exprimă îngrijorarea cu privire la problemele care implică drepturile de autor.
Editor : Andreea Smerea