Bayern Munchen a făcut un salt mare anul acesta şi a reuşit să întreacă Manchester United în topul celor mai valoroase mărci din fotbal. Englezii de la Manchester United au pierdut prima poziţie şi din cauza retragerii lui Sir Alex Ferguson de pe banca tehnică.
„Este Manchester United primul club de fotbal sau Bayern Munchen? Am dezbătut îndelung această problemă, dar, în final, am decis că Bayern Munchen are de departe perspective mai solide pe termen lung şi mediu”, spune David Haigh, fondator al Brand Finance.
Marca Bayern Munchen valorează 668 de milioane de euro şi a trecut astfel în fruntea clasamentului. Manchester United a căzut pe locul al doilea, cu o valoare a mărcii de 650 de milioane de euro.
„Bayern Munchen nu va renunţa prea curând la poziţia sa. Germanii şi mărcile germane fac planuri pe termen lung, la nivel global, iar sponsorii Bayern Munchen vor să o transforme într-o marcă mondială”, susține David Haigh.
Succesul cluburilor germane de fotbal din ultimii ani ţine foarte mult de modelul lor de management. Germanii nu au preţuri foarte mari la biletele la meciuri şi astfel stadioanele lor sunt întotdeauna pline. Cluburile de fotbal germane au încasări mai mari din vânzarea biletelor şi se pot încadra mai uşor în regulile financiare impuse de UEFA. Potrivit acestora, cluburile de fotbal nu vor mai putea să cheltuie mai mult decât încasează din vânzarea de bilete, din drepturi de transmisiune şi din sponsorizări şi premii.
„Echipele engleze şi-au plătit mereu jucătorii cu sume uriaşe. Germania, în schimb, ţine aceste salarii sub control, aşa că nu vor avea nicio problemă în a respecta regulile UEFA care vor intra în vigoare în sezonul următor.” mai spune David Haigh.
Pe locul al treilea în ierarhia celor mai valoroase mărci din fotbal se află Real Madrid, urmată de Barcelona şi de Chelsea.