Adidas a devenit cel mai mare sponsor al Federaţiei Internaţionale de Atletism în anul 2008, când compania din Germania se angaja să susţină compeţiile timp de 11 ani. Valoarea iniţială a contractului a fost de peste 30 de milioane de euro, dar surse citate de presa britanică susţin că, în realitate, nemţii plăteau în jur de 7,4 milioane de euro an de an drept sponsorizări către Federaţia Internaţională de Atletism.
Lucrurile s-au schimbat însă pe măsură ce la iveală au ieșit tot mai multe cazuri de dopaj și scandaluri de corupţie. Adidas susţine că nu vrea să îşi alăture imaginea acestor scandaluri, dar nu ar fi exclus ca renunţarea la contract să se facă din motive financiare, iar cazurile de dopaj să fie doar un pretext.
Asta pentru că Adidas este şi partener al Federaţiei Internaţionale de Fotbal, prinsă de asemenea într-un mare scandal de corupţie, lucru care pare că nu i-a deranjat foarte tare din moment ce contractul semnat cu Manchester United în 2014, contract în valoare de aproape un miliard de euro, rămâne valabil.
În tot acest timp, Federaţia Internaţională de Atletism se gândeşte să ofere locul rămas liber de Adidas celor de la Nike.
Canon, Toyota, TDK şi Seiko sunt celelalte nume mari care sponsorizează competiţiile de atletism.
Scandalul de corupţie care a dus totuşi la decizia celor de la Adidas rămâne nerezolvat. La finalul anului trecut, o comisie a consiliului mondial anti-doping a scos la iveală mai multe probleme de dopaj care ar fi fost susţinute de Rusia.
Inclusiv fostul preşedinte al Federaţiei Internaţionale de Atletism a fost acuzat că a luat mită aproape 930.000 de euro pentru a ascunde cazurile de dopaj în care erau implicaţi sportivii ruşi. În momentul de faţă, acesta este cercetat alături de fiul său de procurorii francezi.