UE cere ca Facebook și TikTok să eticheteze postările deepfake generate cu AI, înainte de alegerile europarlamentare din iunie

Data publicării:
Vienna / Austria / November 14, 2020: Womans thumb taping on the Tik Tok social media application on the smartphone
UE consideră că publicitatea politică „ar trebui să fie etichetată în mod clar ca atare”, pe rețelele sociale. Imagine cu caracter ilustrativ. Sursa foto. Profimedia Images

Comisia Europeană a cerut marilor rețele sociale, precum TikTok și Facebook, să eticheteze în mod clar publicitatea politică și să reducă „viralitatea conținutului” care amenință integritatea alegerilor europarlamentare din iunie, cum ar fi postările deepfake generate cu inteligența artificială, scrie Deutsche Welle.

Uniunea Europeană (UE) a cerut marți ca Facebook, TikTok și alte site-uri de socializare să pună capăt falsurilor generate de inteligența artificială înainte de alegerile europene din iunie.

Comisia Europeană, brațul executiv al UE, a publicat un regulament pentru marile site-uri înainte de alegerile europarlamentare din această vară, după ce Bruxelles-ul a devenit deosebit de precaut cu privire la impactul „manipulării” și „dezinformarii” rusești asupra alegerilor europene.

„Cu orientările de astăzi, folosim pe deplin toate instrumentele oferite de DSA pentru a ne asigura că platformele își respectă obligațiile și nu sunt utilizate abuziv pentru a manipula alegerile noastre, salvând în același timp libertatea de exprimare”, a declarat comisarul european pentru zona digitală, Thierry Breton, referindu-se la Legea privind serviciile digitale (DSA) a UE.

UE va efectua teste pe platformele sociale înainte de europarlamentare

Comisia spune că cele mai mari platforme de social media ar trebui „să evalueze și să atenueze riscurile specifice legate de AI, de exemplu prin etichetarea clară a conținutului generat de AI”, cum ar fi deepfake-urile.

Aceasta a recomandat ca marile platforme să promoveze informațiile oficiale despre alegeri și să „reducă monetizarea și viralitatea conținutului care amenință integritatea proceselor electorale” pentru a diminua orice risc.

UE consideră că publicitatea politică „ar trebui să fie etichetată în mod clar ca atare”, înainte de intrarea în vigoare a unei legi care se anunță a fi mai dură, în 2025. Comisia a cerut platformelor să pună în aplicare mecanisme „pentru a reduce impactul incidentelor care ar putea avea un efect semnificativ asupra rezultatului alegerilor sau a prezenței la vot”. "

UE va efectua „teste” cu platformele relevante la sfârșitul lunii aprilie. Alegerile europene au loc în perioada 6-9 iunie.

Editor : M.I.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Pensia pe care o va încasa Traian Băsescu. Câți bani va lua fostul președinte, nimeni nu se aștepta la suma...
Digi FM
Câți bani câștigă Ștefan Bănică pentru un spectacol. Onorariul e pe măsura popularității sale
Pro FM
Katy Perry și Orlando Bloom, doi părinți care își adoră fetița. Imagini rare din viața de zi cu zi a celor...
Film Now
Elizabeth Hurley are o siluetă impecabilă la aproape 59 de ani. Imaginile din vacanță au făcut furori pe...
Adevarul
Medicamentul foarte ieftin care poate să provoace o scădere în greutate de 14 kilograme într-o lună...
Newsweek
RECALCULARE Care pensionari iau 1.000 lei în plus la pensie, deși s-au pensionat înainte de 60 ani?
Digi FM
Ben Affleck şi Jennifer Lopez locuiesc separat, pe fondul problemelor în căsnicie, susțin surse citate de...
Digi World
Cum să-ți alegi ochelarii de soare pentru a te proteja de efectele razelor UV. Detaliul la care să fii atent
Digi Animal World
Rasa de pisici cu cea mai mică speranță de viață. Ce trebuie să știi dacă ai ca animal de companie această...
Film Now
Tom Cruise a primit cea mai mare lovitură de la fiica sa, Suri. Ce decizie a luat tânăra în vârstă de 18 ani
UTV
Cine este noua iubita a lui CRBL? Artistul a fost surprins in prezenta unei pustoaice la scurt timp dupa...