UE cere ca Facebook și TikTok să eticheteze postările deepfake generate cu AI, înainte de alegerile europarlamentare din iunie

Data publicării:
Vienna / Austria / November 14, 2020: Womans thumb taping on the Tik Tok social media application on the smartphone
UE consideră că publicitatea politică „ar trebui să fie etichetată în mod clar ca atare”, pe rețelele sociale. Imagine cu caracter ilustrativ. Sursa foto. Profimedia Images

Comisia Europeană a cerut marilor rețele sociale, precum TikTok și Facebook, să eticheteze în mod clar publicitatea politică și să reducă „viralitatea conținutului” care amenință integritatea alegerilor europarlamentare din iunie, cum ar fi postările deepfake generate cu inteligența artificială, scrie Deutsche Welle.

Uniunea Europeană (UE) a cerut marți ca Facebook, TikTok și alte site-uri de socializare să pună capăt falsurilor generate de inteligența artificială înainte de alegerile europene din iunie.

Comisia Europeană, brațul executiv al UE, a publicat un regulament pentru marile site-uri înainte de alegerile europarlamentare din această vară, după ce Bruxelles-ul a devenit deosebit de precaut cu privire la impactul „manipulării” și „dezinformarii” rusești asupra alegerilor europene.

„Cu orientările de astăzi, folosim pe deplin toate instrumentele oferite de DSA pentru a ne asigura că platformele își respectă obligațiile și nu sunt utilizate abuziv pentru a manipula alegerile noastre, salvând în același timp libertatea de exprimare”, a declarat comisarul european pentru zona digitală, Thierry Breton, referindu-se la Legea privind serviciile digitale (DSA) a UE.

UE va efectua teste pe platformele sociale înainte de europarlamentare

Comisia spune că cele mai mari platforme de social media ar trebui „să evalueze și să atenueze riscurile specifice legate de AI, de exemplu prin etichetarea clară a conținutului generat de AI”, cum ar fi deepfake-urile.

Aceasta a recomandat ca marile platforme să promoveze informațiile oficiale despre alegeri și să „reducă monetizarea și viralitatea conținutului care amenință integritatea proceselor electorale” pentru a diminua orice risc.

UE consideră că publicitatea politică „ar trebui să fie etichetată în mod clar ca atare”, înainte de intrarea în vigoare a unei legi care se anunță a fi mai dură, în 2025. Comisia a cerut platformelor să pună în aplicare mecanisme „pentru a reduce impactul incidentelor care ar putea avea un efect semnificativ asupra rezultatului alegerilor sau a prezenței la vot”. "

UE va efectua „teste” cu platformele relevante la sfârșitul lunii aprilie. Alegerile europene au loc în perioada 6-9 iunie.

Editor : M.I.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Atunci când Marele Viscol a îngropat România: „Am încercat să ieșim, dar nu...
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Gwen Stefani, dezvăluiri despre cele mai dificile momente din viața ei: „Cum te aduni? A părut o a doua șansă...
Film Now
Reuniune surpriză în Beverly Hills. Cameron Diaz și Demi Moore, împreună la 21 de ani de la premiera...
Adevarul
Americanii care vor să fugă de Trump și-au găsit refugiu în Sardinia. Orașul în care o casă costă 1 euro
Newsweek
Nu au existat bani pentru plata pensiei în decembrie. La ce artificiu a recurs guvernul? DOCUMENT
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
de craiova pitesti
VIDEO Lucrările la tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova – Piteşti, aproape de final. Cum arată și când se...
Digi Animal World
Momentul când un câine este atacat de un leopard în curtea casei. Patrupedul a supraviețuit ca prin minune
Film Now
Matthew McConaughey, adevărul din spatele renunțării la comedii. Nici măcar o ofertă de 14,5 milioane $ nu...
UTV
Ethan Slater, iubitul Arianei Grande, a picat spectaculos la premiera filmului Wicked. Momentul viral care a...