Twitter a pierdut aproape jumătate din veniturile sale din reclame și advertising de când a fost cumpărat de Elon Musk cu 44 miliarde de dolari, anul trecut, în octombrie, conform datelor transmise de companie și citate de BBC.
Compania nu a înregistrat creșterea așteptată în luna iunie, dar Musk a spus că luna iulie „este un pic mai promițătoare”.
Musk a dat afară în jur de jumătate dintre angajații Twitter prezenți la momentul în care a preluat conducerea. Măsura a fost luată într-o încercare de a tăia costurile și a mări veniturile companiei.
Aplicația rivală „Threads” are, acum, 150 de milioane de utilizatori, conform unor estimări, iar legătură directă cu Instagram dă platformei potențialul să ajungă la cel puțin 2 miliarde de utilizatori.
Între timp, Twitter se străduiește să reziste sub presiunea unor datorii imense. Elon Musk a spus că Twitter este în continuare pe minus în ce privește finanțele, dar nu a precizat care a fost perioada în care a fost înregistrată prăbușirea de 50% în sursele de venit din reclame.
„Trebuie să ajungem la un flux financiar pozitiv înainte de a avea luxul de a ne ocupa de orice altceva”, a spus miliardarul american.
Situația din prezent a Twitter arată că măsurile agresive de reducere a costurilor cu concedieri și alte astfel de decizii nu au fost suficiente pentru a convinge companiile care făceau reclamă la Twitter să revină și după ce Elon Musk a făcut schimbări semnificative la politica de moderare a rețelei sociale.
De când a fost preluată de Elon Musk, Twitter a făcut schimbări semnificative – bifa albastră care marca autenticitatea unui cont marchează, acum, doar faptul că o persoană a plătit un abonament la rețea, iar conținutul înșelător sau fals abundă din acest motiv și din cauza schimbărilor în politica de moderare.
Editor : Adrian Dumitru