Începând din 2024, Aeroportul Changi din Singapore nu va mai cere pașapoarte. Aici se va introduce un sistem de autorizare automată a imigrației, care va permite pasagerilor să părăsească orașul-stat fără a mai arăta un act oficial în format fizic, ci folosind doar date biometrice, transmite CNN.
„Singapore va fi una dintre primele țări din lume care va introduce autorizarea imigrației automată, fără pașapoarte”, a anunțat ministrul Comunicațiilor, Josephine Teo, în timpul unei sesiuni parlamentare de săptămâna aceasta, în timpul căreia au fost adoptate mai multe modificări ale Legii privind imigrația din țară.
Tehnologia biometrică, împreună cu software-ul de recunoaștere facială, este deja utilizată într-o oarecare măsură în Aeroportul Changi, pe benzile automate de la punctele de control pentru imigrare.
Biometria va fi folosită pentru a crea un „semn unic de autentificare”
Dar schimbările viitoare vor „reduce nevoia pasagerilor de a-și prezenta în mod repetat documentele de călătorie la punctele de contact și vor permite o procesare mai simplă și mai convenabilă”, a spus Teo.
Biometria va fi folosită pentru a crea un „semn unic de autentificare” care va fi folosit la diferite puncte de contact automate, de la predarea bagajelor până la autorizarea imigrației și îmbarcare, eliminând necesitatea documentelor de călătorie fizice, cum ar fi cărțile de îmbarcare și pașapoartele.
Dar pașapoartele vor fi încă necesare pentru multe țări din afara Singapore care nu oferă autorizație fără pașapoarte, a subliniat Teo.
Clasat adesea ca cel mai bun aeroport din lume și, de asemenea, unul dintre cele mai aglomerate, Aeroportul Changi din Singapore deservește peste 100 de companii aeriene care zboară către 400 de orașe din aproximativ 100 de țări și teritorii din întreaga lume.
Acesta a gestionat 5,12 milioane de pasageri în iunie, depășind pragul de 5 milioane pentru prima dată din ianuarie 2020, când a lovit pandemia de Covid-19.
Aeroportul Changi este o destinație în sine și are în prezent patru terminale
Aeroportul Changi proiectează o revenire la nivelurile de dinaintea pandemiei de pasageri și trafic aerian și și-a exprimat speranța că viitorul sistem biometric va ajuta la fluidizarea fluxului de pasageri.
„Sistemele noastre de imigrare trebuie să fie capabile să gestioneze eficient acest volum mare și în creștere de călători și să ofere o experiență pozitivă de autorizare, asigurându-ne în același timp securitatea”, a spus Teo.
În 2018, Aeroportul Internațional Dubai a introdus porți biometrice „Smart Gates”, care utilizează recunoașterea facială pentru a verifica identitățile călătorilor în doar cinci secunde. De asemenea, pasagerilor li se permite să-și folosească amprentele digitale sau scanările feței pentru autentificare, în loc să se bazeze pe pașapoarte fizice.
În alte părți ale lumii, tehnologia de recunoaștere facială este deja utilizată într-o oarecare măsură la Aeroportul Internațional Hong Kong, Tokyo Narita, Tokyo Haneda, Indira Gandhi International din Delhi, Londra Heathrow și Paris Charles de Gaulle, printre alte aeroporturi.
ID-urile digitale, conforme cu standardele Organizației Aviației Civile Internaționale (ICAO) din Aruba, permit pasagerilor să călătorească folosind versiuni digitale securizate ale pașapoartelor pe telefoanele mobile.
În SUA, companiile aeriene majore precum American Airlines, United și Delta au experimentat în ultimii câțiva ani cu check-in-ul biometric, predarea bagajelor și porți de îmbarcare pe anumite aeroporturi.
Editor : M.I.