Autobuzul electric fabricat în Cehia a stat o noapte la încărcat, înainte să intre în circulaţie.
„Închizi ușa, apeși pe butonul drive, dai drumul la frâna de mână și pe accelerație. Pleacă”, spune șoferul autobuzului.
Tudor Șerban, reprezentant importator autobuze electrice:Un autobuz electric consumă undeva la 20 de bani, 25 de bani pe kilometru în timp ce un autobuz diesel consumă doi lei, doi lei și 50 de bani, chiar trei lei pe kilometru.
„Este nou, este frumos, este altceva, este mai spațios”.
„Plăcut de mers cu el, este silențios în primul rând, este foarte curat”.
„Foarte comod, confortabil, sper să se înmulțească”, spun sucevenii.
„Nu ştiu dacă mai în siguranţă, mai confortabil dar e mai silențios, mai uşor de condus și mai economic”, spune șoferul.
Primăria din Suceava a testat un autobuz electric şi anul trecut. L-a folosit doar o zi, pentru că poliţia a decis că vehicului nu este înregistrat ca mijloc de transport în comun şi că este ilegal ca oamenii să plătească bilet. Ca să evite repetarea situaţiei, acum primăria a avertizat că va face probe cu autobuzul iar călătoriile sunt gratuite.
Darie Romaniuc, director TPL Suceava: I-am anunțat prin acea adresă că vehiculul va fi în probe tehnologice, fără taxare, față de anul trecut.
Autobuzul electric va fi testat cinci zile. Vehicul costă între 350.000 şi 400.000 de euro, iar autorităţile vor să cumpere 40, până anul viitor. Pentru asta va fi organizată o licitaţie.