Germania refuză să renunţe la motoarele cu ardere internă şi vrea să dezvolte combustibili sintetici

Data actualizării: Data publicării:
Țeava de eșapament a unei mașini.
Germania refuză să renunţe la motoarele cu ardere internă şi vrea să dezvolte combustibili sintetici. Foto: GettyImages

Guvernul în exerciţiu al Germaniei a anunţat că nu se va alătura unei iniţiative discutate la Conferinţa ONU pe tema climei privind fixarea unui termen de renunţare la motoarele auto cu ardere internă, Berlinul semnalând intenţia de a dezvolta combustibili sintetici cu emisii extrem de reduse, potrivit Mediafax.

Cel puţin 24 de ţări şi opt producători auto vor să se alăture unei iniţiative care prevede acţiuni astfel încât până în anul 2035 să fie fabricate doar autoturisme şi autoutilitare uşoare fără emisii poluante pe principalele pieţe auto şi până în 2040 în întreaga lume. Iniţiativa a fost elaborată la Glasgow, cu ocazia Conferinţei părţilor pe tema schimbărilor climatice (COP26).

„Germania nu va semna acum o astfel de iniţiativă”, a declarat miercuri ministrul Transporturilor în exerciţiu, Andreas Scheuer, citat de publicaţiile Die Welt şi Handelsblatt.

„Tehnologia motoarelor cu ardere internă pe bază de combustibili fosili va fi abandonată în anul 2035. Dar tehnologia motoarelor cu ardere internă va continua. Noi vrem să atingem neutralitatea climatică prin combustibili sintetici şi să dobândim un avantaj tehnologic”, a argumentat Andreas Scheuer.

Practic, în afară de investiţiile în vehicule cu propulsii hibride şi electrice, Germania vrea să continue dezvoltarea motoarelor cu ardere internă, dar prin utilizarea combustibililor sintetici cu emisii poluante reduse, precum benzina sintetică, gazul natural comprimat sau biometan.

Printre companiile auto care se vor alătura iniţiativei de la Glasgow privind fixarea termenelor de renunţare la motoarele cu ardere internă se numără Mercedes-Benz, Volvo, BYD, Jaguar Land Rover, o unitate a companiei Tata Motors, Ford şi General Motors.

Principalii producători auto la nivel mondial, Volkswagen şi Toyota, nu se vor alătura. De asemenea, se pare că nu se vor alătura nici Stellantis, nici Honda sau Nissan, Hyndai sau BMW, conform publicaţiei Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Editor : Liviu Cojan

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Pensia pe care o va încasa Traian Băsescu. Câți bani va lua fostul președinte, nimeni nu se aștepta la suma...
Digi FM
Richard Gere și Uma Thurman au făcut show la Cannes 2024. S-au distrat de minune la ședința foto pentru „Oh...
Pro FM
Regimul draconic pe care-l urmează Shania Twain ca să se mențină în formă. Artista are 58 de ani, dar arată...
Film Now
Cum arată azi, la 83 de ani, Faye Dunaway, frumoasa blondă din "Bonnie and Clyde". Apariție rară cu fiul ei...
Adevarul
Dilema incredibilă a unui român din Spania: „Am aflat că nu sunt tatăl copiilor mei, ce să fac?"
Newsweek
Ion Dichiseanu, adevăratul Don Juan al filmului românesc. A fost iubitul unei dive mondiale
Digi FM
Imagini cu erupţia vulcanului Ibu din Indonezia, pe fundalul fulgerelor
Digi World
De câte ori purtați o pijama înainte de a o pune în coșul de rufe? Cât de des ar trebui să spălăm hainele cu...
Digi Animal World
Momentul când o veveriță însetată se ține după un turist pentru a primit o gură de apă: „E atât de...
Film Now
Îndrăgostiți până peste cap. Richard Gere și soția sa au fermecat publicul cu gesturile lor romantice, pe...
UTV
Cine este noua iubita a lui CRBL? Artistul a fost surprins in prezenta unei pustoaice la scurt timp dupa...