NASA a publicat un colaj de imagini surprinse de roverul Perseverance pe Marte
Data publicării:
NASA a publicat un colaj de imagini surprinse de roverul Perseverance pe Marte. Foto: nasa.gov
Administraţia Naţională Aeronautică şi Spaţială (NASA) a Statelor Unite a creat şi dat publicităţii o fotografie compozită alcătuită din sute de imagini trimise pe Pământ de roverul Perseverance de pe Marte, relatează UPI. Imaginile prezintă tuburile cu eşantioane marţiene colectate de Perseverance pe care roverul le-a depus într-un "depozit" pe Planeta Roşie.
"Panorama, din 368 de imagini lipite trimise pe Pământ, surprinde peste o lună de plasare şi cartografiere atentă a 10 tuburi de titan", a declarat NASA într-un comunicat.
"Opt dintre acele tuburi sunt umplute cu rocă şi regolit (rocă spartă şi praf), în timp ce unul este o mostră atmosferică, iar altul, un tub 'martor'", se precizează în document.
Foto: nasa.gov
Perseverance a fost lansat în iulie 2020 şi a asolizat pe Marte în februarie 2021.
Unul dintre obiectivele principale ale misiunii roverului este astrobiologia, căutarea unor posibile urme de viaţă pe Planeta Roşie.
În cadrul misiunii a fost transportat şi elicopterul Ingenuity pe Marte. Vehiculul este capabil să zboare pe distanţe scurte în atmosfera rarefiată a planetei, care are o densitate de doar 1% din cea a atmosferei Pământului. Ingenuity a realizat primul zbor al unui vehicul motorizat pe o altă planetă.
Foto: nasa.gov
Perseverance a colectat numeroase mostre de sol, praf şi roci de pe Marte, cu intenţia de a le transporta ulterior pe Pământ pentru a fi studiate.
"Depozitul reprezintă o colecţie de rezervă de eşantioane care pot fi recuperate în viitor în cadrul campaniei Mars Sample Return", pentru transportarea acestora pe Pământ, a indicat NASA.
NASA, alături de Agenţia Spaţială Europeană (ESA), se pregăteşte pentru o eventuală misiune de aducere pe planeta noastră a acestor mostre, în cadrul căreia un vehicul spaţial va ateriza lângă craterul Jezero, unde îşi desfăşoară misiunea Perseverance, de unde va colecta eşantioanele pentru a le transporta pe Pământ.
Misiunea este încă în faza de planificare, însă NASA a declarat că ar putea fi lansată în 2027 şi ar putea ajunge pe Marte până în 2028.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.