Zoom, compania de comunicații video al cărei nume a devenit sinonim cu munca de la distanță în timpul pandemiei de COVID-19, a ordonat personalului să vină înapoi la birou. Firma își schimbă viziunea în privința telemuncii și trece la o „abordare hibridă structurată”, informează BBC.
Parte din acest plan de „abordare hibridă structurată”, presupune ca persoanele care locuiesc la 80 de km de un birou să lucreze la fața locului cel puțin de două ori pe săptămână.
Acesta este cel mai recent impuls al unei firme majore de a renunța la politicile flexibile de lucru. De asemenea, Amazon și Disney se numără printre firmele care au redus zilele de lucru la distanță.
Sondajele sugerează că angajații încă mai păstrează capacitatea de a lucra de acasă într-o oarecare măsură.
Aproximativ 12% dintre cei aflați în câmpul muncii în SUA, unde are sediul Zoom, erau complet în telemuncă în iulie, în timp ce alți 29% lucrau în sistem hibrid, potrivit unui sondaj realizat de cercetătorii de la Universitatea Stanford, care a fost efectuat lunar încă de înainte de pandemie.
Cercetările anterioare ale echipei de la Stanford au descoperit că munca de la distanță este mai frecventă în țările vorbitoare de limba engleză și mult mai puțin utilizată în Asia și Europa.
Înainte de pandemie, ponderea zilelor lucrate de acasă în SUA era de doar aproximativ 5%. La nivel global, angajații doresc în mod constant aranjamente de lucru mai flexibile decât le consideră optime angajatorii.
Zoom a spus că va continua să „angajeze cele mai bune talente, indiferent de locație”. La sfârșitul anului trecut, compania avea aproximativ 8.400 de angajați, dintre care mai mult de jumătate se află în SUA.
Compania crede că noua politică va pune Zoom într-o „poziție mai bună de a-și folosi propriile tehnologii, de a continua să inoveze și de a susține clienții noștri globali”.
„Vom continua să folosim întreaga platformă Zoom pentru a menține angajații noștri și echipele dispersate conectate și să lucreze eficient”, se spune într-un comunicat.
Extinderea muncii de la distanță i-a determinat pe rivalii companiei, cum ar fi Microsoft, să își modernizeze ofertele video, punând presiune pe Zoom. Prețul acțiunilor sale a scăzut brusc de la vârful din octombrie 2020.
Acțiunile Zoom valorează acum aproximativ 68 de dolari bucata, în scădere de la peste 500 de dolari.
Editor : M.I.