La începutul acestui an au început testele pentru un nou serviciu al celor de la Facebook. Facebook at Work se numeşte şi, până acum, mai bine de patru sute de companii, inclusiv Heineken, Royal Bank of Scotland şi producătorul de bijuterii Stella and Dot, folosesc noua platformă. Este vorba despre o versiune demo care, de fapt, are rolul de a descoperi problemele noii platforme şi remedierea lor până când va fi lansată oficial.
Ultima companie care a anunţat că vrea să testeze Facebook at Work este Telenor, cel mai mare grup norvegian de telecomunicații.
Cu alte cuvinte, peste 26 de mii de angajați din întreaga lume vor deveni utilizatorii noii platforme Facebook din moment ce Telenor are operațiuni directe în 13 țări la nivel mondial.
Facebook at Work este aproape identic cu actuala rețea de socializare și are inclusiv o funcție de vizualizare a știrilor, butoane de like și serviciu de chat. Spre deosebire de Facebook, noul serviciu nu este adresat tuturor utilizatorilor, ci doar companiilor, respectiv angajaților acestora. Practic, utilizatorii Facebook at Work vor avea profile speciale, diferite de profilele actuale de Facebook. În plus, noua platformă va avea și instrumente de securitate, astfel că ce se discută pe acel grup, rămâne acolo.
Facebook at Work nu va avea reclame și nici nu va oferi posibilitatea angajaților de a juca Candy Crush, spre exemplu.
Imediat ce vor fi finalizate testele, platforma va fi deschisă tuturor companiilor, însă nu gratuit. Asta pentru că, potrivit celor de la Facebook, taxa va fi de câţiva dolari pe lună pentru fiecare utilizator în parte. La schimb, Facebook at Work va oferi servicii cum ar fi analize şi customer service.
Cele mai recente date arată că piața rețelor de socializare pentru profesioniști, cum sunt LinkedIn sau Monster Worldwidese, se ridică la șase miliarde de dolari pe an.