UE a amendat Facebook cu 110 milioane de euro. Reacția companiei
Data actualizării: Data publicării:
Comisia Europeană a amendat joi Facebook cu 110 milioane de euro, pentru că a furnizat informaţii înşelătoare legate de acordul de preluare a serviciului de mesagerie WhatsApp, în 2014, informează News.ro.
Instituţia europeană a arătat că Facebook a susţinut că nu poate conecta automat conturile utilizatorilor Facebook cu WhatsApp, dar că doi ani mai târziu a lansat un serviciu care face acest lucru.
„Comisia a constatat că, contrar declaraţiilor din timpul procesului de evaluare a preluării, posibilităţile tehnice de potrivire a identităţilor utilizatorilor Facebook şi WhatsApp existau în 2014, iar angajaţii Facebook cunoşteau acest lucru”, se arată într-un comunicat al executivului UE.
Compania americană Facebook a precizat joi că a acționat "cu bună credință" și a încercat tot timpul să furnizeze informații precise Comisiei Europene
„De la începutul interacțiunii noastre cu CE am acționat de bună credință și am încercat tot timpul să furnizăm informații precise”, a declarat joi un purtător de cuvânt al Facebook. Acesta a adăugat că „greșelile” făcute în 2014 în cererile trimise Comisiei Europene "nu au fost intenționate", iar CE "a confirmat că ele nu au afectat rezultatul evaluării achiziției".
Amenda nu va inversa decizia Comisiei de aprobare a achiziţiei WhatsApp şi nu are legătură cu o investigaţie separată legată de protejarea datelor utilizatorilor.
Comisia Europeană ar fi putut să fi amendat Facebook cu până la 1% din cifra de afaceri, respectiv 276 de milioane de dolari, în baza rezultatelor din 2016, dar a precizat că Facebook a cooperat şi a recunoscut neregulile.
Amenda CE vine după ce Facebook a fost penalizată, marţi, de autoritatea pentru protecţia datelor din Franţa, cu 150.000 de dolari, pentru că nu a prevenit accesarea datelor utilizatorilor de către furnizori de publicitate.
Săptămâna trecută, autoritatea antitrust din Italia a impus WhatsApp o amendă de 3 milioane de euro, pentru că a obligat utilizatorii să furnizeze date personale Facebook.