Uber Technologies a înregistrat o pierdere de 1 miliard de dolari în primul trimestru, pe fondul cheltuielilor mari pentru dezvoltarea afacerilor de livrare de mâncare şi transportul de mărfuri, în timp ce veniturile au urcat cu 20%, la 3,1 miliarde de dolari, potrivit primelor rezultate financiare raportate după listarea companiei la bursă, transmite News.ro.
Veniturile se află la nivelul superior al intervalului de estimări ale Uber, iar pierderea la nivelul inferior al unui interval cuprins între 1 miliard de dolari şi 1,11 miliarde de dolari.
Acţiunile Uber au crescut joi cu 2,6% în urma unei conferinţe cu investitorii, la care directorul general Dara Khosrowshahi a spus că afacerile se îmbunătăţesc, cum ar fi în cazul reducerii promoţiilor pentru clienţi, dar a apreciat că anul 2019 este un an al investiţiilor.
Preţul acţiunilor este cu peste 10% sub nivelul din oferta publică iniţială, de 45 de dolari pe unitate, iar Khosrowshahi trebuie să convingă investitorii că Uber poate obţine profit, având în vedere dependenţa de stimulente şi concurenţa din piaţă, de la activităţile principale de transport de persoane la livrarea alimente şi transportul de mărfuri.
„Povestea noastră este simplă. Suntem un jucător global. Sarcina noastră este să ne dezvoltăm rapid şi pe scară largă şi tot mai eficient, o perioadă lungă de timp”, a spus Khosrowshahi analiştilor în prima conferinţă susţinută după listarea la bursă, la începutul acestei luni.
Rezultatele arată că Uber a reuşit să îşi respecte ţintele financiare stabilite, ceea ce ar putea calma într-o anumită măsură investitorii.
Cheltuielile au crescut cu 35% în primul trimestru, compania cheltuind masiv pentru oferta publică. Comenzile brute, care măsoară valoarea totală a curselor înainte de deducerea costurilor cu şoferii şi alte cheltuieli, au urcat cu 35% în primul trimestru faţă de intervalul similar al anului trecut, la 14,6 miliarde de dolari.
Comenzile au crescut cu 3,4% faţă de trimestrul anterior, arătând dificultatea de a atrage şoferi pe pieţele saturate.