În ultimul an, peste două milioane de utilizatori au preferat să plătească diferite produse și servicii cu telefonul în loc să mai intre în magazine. Și mai mulți sunt cei care folosesc aplicații gratuite.
Cele mai multe aplicații pentru telefoanele inteligente sunt destinate celor care călătoresc. Practic, noile tehnologii îi „teleportează” pe utilizatori oferindu-le cel mai scurt traseu cu autobuzul, le aduce taxiul în fața casei sau le spune șoferilor unde se află cel mai apropiat service auto.
George și Florin au început afacerea cu o aplicație prin care chemi taxiul cu un simplu click și se pot lăsa comentarii despre șofer.
„Acum un an aveam zero comenzi, acum avem plasate 1.750.000. Avem aproape 10.000 de comenzi pe zi. Vei folosi tot mai multe aplicații: ca să comanzi mâncare, ca să cumperi lucruri”, explică George Grama, manager al companiei Star Taxi.
Transportul în comun are și el o aplicație, pentru București și alte șase orașe. Poți plăti biletul prin SMS, iar aplicația îi arată utilizatorului mai multe variante de traseu și timpul în care va ajunge la destinație.
„Într-un interval de circa trei ani, 10% din tranzacțiile pe anumite domenii se vor transfera în tranzacții utilizând telefonul mobil”, spune Dan Boabeș, director general al companiei Simplu.
Numai în București sunt aproximativ 400.000 de utilizatori de telefoane inteligente, iar afacerile cu astfel de aplicații vor crește și anii viitori în condițiile în care din zece telefoane noi care se vând, opt sunt smartphone-uri.