Topul celor mai valoroase branduri din lume

Data publicării:
magazin apple mfax

Foto: Mediafax

Brandurile din sectorul tehnologiei domină topul celor mai valoroase 10 branduri, dar a apărut şi o surpriză, compania Malboro, care a urcat de pe locul 13 ocupat anul trecut pe poziţia 10, relatează Business Insider.

Studiul realizat de Millward Brown foloseşte pentru calcularea valorii brandurilor opiniile a aproximativ 2 milioane de posibili şi actuali clienţi ai unui brand, pe lângă date financiare. Astfel, brandul Apple valorează 247 miliarde de dolari, fiind cu 67% mai mare faţă de anul trecut, potrivit calculelor Millward Brown.

Apple a fost diferită, a ieşit în evidenţă”, a explicat în raport directorul general al Millward Brown, Travyn Rhall.

În septembrie 2014 Apple a lansat iPhone 6, care a contribuit la un profit trimestrial net de 18 miliarde de dolari, cel mai mare câştig trimestrial obţinut vreodată de o companie listată la bursă. În urmă cu 10 ani, Apple nici măcar nu se afla în top 10 cele mai valoroase branduri.

Valoarea brandului Google a crescut cu 9%, la 174 miliarde de dolari, dar compania a coborât totuşi pe poziţia a doua, după ce anul trecut a făcut investiţii mari, în timp ce veniturile au scăzut, parţial din cauza dolarului puternic. Compania a avut totuşi un an bun, cu iniţiative care au inclus soft-ul B2B, Google Fiber, dezvoltarea unei maşini fără şofer, lansarea unei reţele de telecomunicaţii WiFi şi Google Glass.

Microsoft a făcut schimb cu IBM, urcând de pe poziţia a patra pe a treia, cu o valoare a brandului de 115 miliarde de dolari, în creştere cu 28%. Microsoft a profitat de concentrarea pe sistemul cloud, o politică de colaborare la nivelul companiei şi optimismul din jurul instalării unui nou director general, Satya Nadella.

Brandul IBM a scăzut cu 13%, la 94 miliarde de dolari, din cauza investiţiilor uriaşe de anul trecut în servicii cloud, analiză, mobile, sociale şi de securitate, care au afectat profitul. IBM a semnat şi un acord major cu Apple pentru dezvoltarea de aplicaţii business pentru cele mai populare dispozitive ale Apple.

Visa este ocupanta locului cinci în clasament cu un brand în creştere cu 16%, la 92 miliarde de dolari, compania urcând două poziţii. Anul trecut Visa a semnat un parteneriat cu Apple prin care deţinătorii de iPhone 6 şi iPad-uri pot face achiziţii prin intermediul dispozitelor. În 2014, veniturile Visa au urcat cu 7,8%, la 12,7 miliarde de dolari, iar profitul net cu 9,2%, la 5,4%.

Top 10 al celor mai valoroase branduri este completat în ordine de AT&T, Verizon, Coca-Cola, McDonald’s şi, surprinzători, Malboro, care anul trecut s-a aflat pe locul 13.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
S-a născut în închisoare, iar acum doctorii i-au mai dat o lună de trăit. Băiatul suferă de...
Digi FM
Mircea Bravo, adevărul despre câți bani câștigă din Youtube și Facebook
Pro FM
Managerul lui John Legend rupe tăcerea. Experiența „terifiantă” pe care a avut-o la una dintre petrecerile...
Film Now
Semnele timpurii de demență date de Bruce Willis nu au fost luate în seamă: "Nici într-un milion de ani nu...
Adevarul
Scapă de colesterol cu patru alimente și secretul celor 150 de minute
Newsweek
Cine a luat 60 lei în plus la pensie și în octombrie? De ce alți 2000000 pensionari nu au luat nimic
Digi FM
Reacția cântăreței Irina Rimes după ce mai mulți influenceri au luat bani ca să-l promoveze pe rivalul Maiei...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Imagini virale cu un pelican care încearcă să mănânce un pui de Capibara: „Se uită la el de parcă nu ar fi...
Film Now
“Acum ar fi scandalos”. Ce i-a cerut managerul lui Reese Witherspoon să facă pentru a primi rolul din “Blonda...
UTV
Bradley Cooper si Irina Shayk au sarbatorit Halloweenul alaturi de fiica lor in varsta de 7 ani