TikTok începe să copieze Facebook și anunță introducerea unei noi funcții

Data publicării:
telefon cu tiktok
Foto: Guliver/GettyImages

TikTok a introdus recent TikTok stories, o funcţie care le permite utilizatorilor să posteze conţinut ce dispare în termen de 24 de ore, relatează Business Insider. Compania a confirmat noua caracteristică, asemănătoare celei prezente pe Facebook și Instagram, după ce un utilizator al Twitter a postat online o serie de capturi de ecran. De altfel, firma susţine că „experimentează pentru a le oferi utilizatorilor noi modalităţi prin care să îşi aducă la viaţă ideile în cadrul comunităţii TikTok”.

Mişcarea marchează încă un exemplu conform căruia cele mai populare platforme din industria tech nu încetează să adopte ideile de succes ale rivalilor, chiar dacă Facebook, Google şi alţi giganţi din Silicon Valley au tras semnale de alarmă cu privire la comportamentul anticompetitiv al altor companii, scrie Mediafax.

Platforma Instagram a lansat Stories în 2016 şi a fost comparată imediat cu Snapchat, care oferea de câţiva ani funcţia de 24 de ore. Instagram Stories a devenit unul dintre cele mai active instrumente ale platformei, cu peste 500 de milioane de utilizatori zilnici activi.

Însă între timp a apărut în scenă un nou jucător major, în contextul în care videoclipurile scurte şi algoritmul din cadrul TikTok au câştigat devotamentul a sute de milioane de oameni din toată lumea.

Facebook şi-a luat rapid notiţe şi a debutat în august 2020 o funcţie identică pe Instagram, aplicaţie deţinută de grupului lui Mark Zuckerberg.

Instagram Reels a reprezentat planul companiei de a concura cu aplicaţia chineză, produsă de ByteDance. Iar acum se pare că TikTok Stories plănuieşte să se lupte de la egal la egal cu Instagram.

După cum a spus şi CEO-ul Facebook Mark Zuckerberg, există „un număr finit de mecanici pentru social media ce pot fi inventate” şi, „odată ce vei câştiga într-un anumit domeniu, va fi extrem de dificil să fii depăşit dacă rivalii nu vor veni cu ceva diferit”.

Zuckerberg a lansat comentariile într-o serie de e-mail-uri din 2012, în care explica faptul că Instagram reprezintă o ameninţare care ar putea răni businessurile deţinute de Facebook.

În acelaşi an, Facebook a cumpărat Instagram pentru un miliard de dolari, achiziţionând ulterior WhatsApp pentru 19 miliarde de dolari.

Editor : A.P.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Meteorologii anunță o lună ianuarie cum n-a mai fost în România. Vreme neobișnuită și temperaturi ciudate
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
Miliardarul Jeff Bezos se căsătorește: Nuntă fastuoasă, de 600 de milioane de dolari, în Aspen, pe...
Newsweek
Ultimele vești de la Casa de Pensii despre indexarea pensiilor în ianuarie: Va veni direct majorată
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Scarlett Johansson nu-și dorește ca fiica sa să afle acest lucru despre ea: „Mi-e atât de rușine”
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...