Șefii grupului japonez au anunțat că divizia de telefonie mobilă va trebui să revină pe profit și, dacă nu o face în doi ani, toate opțiunile sunt deschise.
Sony vine după trei ani consecutivi de pierdere. Noul director executiv a reuşit o restructurare prin reduceri puternice de costuri.
Relansarea vânzării de smartphone-uri este însă dezamăgitoare și încă generatoare de pierderi.
În ultimii ani, Sony şi alţi producători japonezi de electronice au avut dificultăţi în a concura cu rivalii chinezi, care oferă produse mai ieftine, precum şi cu giganţii Apple şi Samsung.
Sony are doar 17% din piața telefoanelor mobile în țara natală și mai puțin de un procent în America.
Divizia Sony de telefonie mobilă are deja foarte mulți ani de când se chinuie să supraviețuiască. A fost o companie mixtă făcută cu Ericsson într-o vreme, când suedezii au venit cu tehnologie și patente. S-au retras din această alianță, iar Sony a răscumpărat participația Ericsson. Însă nu a ieșit nimic nici după aceea.