Actualul CEO Intel este acuzat că a vândut toate acţiunile pe care avea voie să le vândă după ce a aflat de cele două probleme de securitate care afectează procesoarele Intel.
Foto: Shutterstock
Brian Krzanich, şeful Intel, şi-a vândut în luna decembrie a anului trecut toate acţiunile Intel pe care legislaţia americană îi permitea să le vândă. Vânzarea a ridicat automat suspiciuni după ce s-a aflat de cele două probleme grave de securitate care afectează procesoarele Intel produse din 1995 până în prezent.
Reprezentanţii companiei americane susţin că vânzarea acţiunilor nu are legătură cu probleme de securitate ale procesoarelor Intel şi că operaţiunea a fost programată încă din octombrie 2017.
Timeline-ul prezentat de cei de la Intel l-ar absolvi pe Krzanich de orice suspiciune, dacă ar fi complet. Deşi cele două probleme de securitate pe care experţii le numesc catastrofale au fost făcute publice abia acum, cercetătorii din domeniul securităţii au informat Intel despre descoperire încă din luna mai a anului trecut – cu cinci luni înainte de programarea vânzării acţiunilor.
Legislaţia americană protejează executivii companiilor de acuzaţii cu privire la tranzacţionarea acţiunilor. Însă, faptul că vânzarea a venit între momentul aflării de problemele de securitate şi comunicarea publică a acestora, ar putea constitui o excepţie care să ducă la acuzare şefului Intel.
În urma tranzacţiilor, Brian Krzanich a obţinut 39 de milioane de dolari pe acţiunile pe care legislaţia americană îi permitea să le vândă.
Procesoarele Intel sunt afectate de două probleme grave de securitate, numite Spectre şi Meltdown, ce nu pot fi reparate în totalitate. Acestea permit atacatorilor să acceseze cele mai sensibile informaţii, stocate în kernel-ul procesoarelor (zona de memorie teoretic protejată).
Mai mult, patch-urile de securitate care vor repara doar parţial problemele vor încetini dispozitivele vizate. Telefoanele, tabletele, laptopurile şi desktop-urile vor rula cu între 5% şi 30% mai încet după instalarea update-urilor.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 142 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.