O firmă românească a creat primul joc Solitaire în reţea
De la etajul 15 al sediului firmei pe care a fondat-o, Cristi Badea spune că România este o piaţă mult prea mică pentru potenţialul pe care îl are industria IT locală. O constatare care l-a făcut să se îndrepe spre piaţa externă. În vară, le-a vândut unor investitori americani primele două jocuri Solitaire în reţea pe Facebook, după ce obţinuse de la un fond de investiţii o finanţare de jumătate de milion de euro.
Cristi Badea, cofondatorul Mavenhut: Ai un acces limitat din România la finanțări externe, poți să obții greu o sumă de bani care să te ajute să susții compania timp de un an. Am fost nevoiți să mergem în state sau în Irlanda. Avem compania în Irlanda.
Înainte să fie vândute, jocurile de pe Facebook aveau 1,5 milioane de utilizatori şi duseseră compania pe locul 3 în topul european al dezvoltatorilor de aplicaţii pentru site-ul de socializare.
Cristi Badea, cofondatorul Mavenhut: Am reușit să ajung în finala după ce am reușit să câștig împotriva unei doamne din SUA pe care o chema Bertha. Media de vârstă este de 42 de ani, majoritatea fiind din SUA.
Piaţa internă de jocuri a ajuns la o valoare de 50 de milioane de euro, iar competitorii Mavenhut sunt Ubisoft, EA Games, Gameloft şi King.
Românii au conceput un ceas inteligent conectat la internet
Şi piaţa gadgeturilor este în plină dezvoltare. Andrei Pitiş vrea să vândă în Statele Unite Vector Watch - un ceas compatibil cu telefoanele inteligente
Andrei Pitiş, fondatorul Vector Watch: Dacă reușești să obții 1% din piață ai un volum mare, pe când e foarte greu să capturezi 1% din piața europeană, trebuie să mergi țară cu țară.
La concurenţă cu Samsung Gear sau Apple Watch, ceasul inteligent românesc are ecran alb negru, ceea ce prelungeşte la o lună durata de viaţă a bateriei.
Andrei Pitiş, fondatorul Vector Watch: Ceasul este un accesoriu la telefon, are o aplicație instalată care îți permite să îți personalizezi ceasul cum îți dorești. Doar uitându-mă la ceas știu că între 3 și 4 am acest interviu.
Ceasul va fi lansat pe piaţă în această toamnă, iar până acum au fost rezervate câteva mii de bucăţi în toată lumea.